Annons:
Etikettmjukvara
Läst 1391 ggr
mats08
2019-01-05 09:22

iPhone svara på samtal

Jag har en iPhone 7 som jobbtelefon. Den senaste tiden har det blivit nästan omöjligt att svara på samtal, när jag sveper åt höger så händer inget. Vet fler som varit med om detta ibland men inget vet hur man blir av med felet. Var inne på affären i stan som endast säljer och servar Apple-produkter men de hade aldrig hört talas om det. Jo tjena… De tipsade mig om att uppgradera till senaste ios och om inte det hjälpte göra en fabriksåterställning. Sagt och gjort, det första hjälpte inte men en återställning hjälpte. Det första 5-6 samtalen. Sen började felet smyga sig tillbaka igen. Nån som har något tips på åtgärd?

Annons:
DesK
2019-01-05 09:58
#1

Systemåterställa, ta bort onödiga appar, stänga av den helt och starta den igen är det jag kommer på just nu.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Huygens
2019-01-05 10:09
#2

Det är kanske planerat åldrande för att få dej att köpa ny?

kissidor
2019-01-05 11:36
#3

blir skärmen oresponsiv i något annat läge också eller är det endast när du ska svara i telefon?

Värd på Mobiltelefoner och Android

mats08
2019-01-05 16:36
#4

#1 Som jag skrev så är den redan återställd. Det finns heller ingen uppsjö av onödiga appar på den då det är min jobbtelefon. Använder den till 99 % enbart för att prata i. #2 Det vore ju typiskt Apple… 😂 Men den är ca 1,5 år gammal bara. Aldrig i helvete att jag kommer köpa en iPhone igen nästa gång. Den förra, en 5C, var det också stora problem med. Samtal bröts då mottagningen hoppade mellan full och ingen hela tiden, t.o.m. då den låg stilla på bordet… #3 Glömde skriva det - det är bara när jag svarar den blir sån. Annars funkar det att svepa och göra allt möjligt på just den delen av skärmen, så felet sitter nog inte i displayen.

Huygens
2019-01-05 17:19
#5

Apple har redan gett iPhone 8+ och X planerat åldrande. (tråd)

Upp till toppen
Annons: