Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1899 ggr
Nasat
1/10/19, 9:19 PM

Power Bank

Har köpt mig en Power Bank som jag tänkte använda till min mobiltelefon Samsung Galaxy S9. Det är en XQISIT på 10400 mAh.

Är den tillräcklig för t.ex ett långvarigt strömavbrott eller att jag befinner mig någonstans där jag inte kan ladda mobilen på vanligt sätt ? Eller finns det andra som är bättre ?

Annons:
kissidor
1/11/19, 11:10 AM
#1

du får räkna med en viss kapacitetsförlust på en powerbank, såpass mycket som 30% har jag för mig jag har läst. din s9 har 3000 mAh batteri, så då skulle denna powerbank räcka till att ladda den från 0 till 100% 10400*0,7/3000= ca 2,4 gånger. 

Sen vet jag ingenting om kvaliteten på just denna, om den håller den kapacitet den lovar och hur passa bra den håller sig laddad när den ligger oanvänd eller om den läcker ur sig laddningen snabbt

Värd på Mobiltelefoner och Android

Nasat
1/11/19, 7:58 PM
#2

#1Det står i bruksanvisningen för Power Banken att man ska ladda batteriet var 3:e månad (om man inte använder den ). Känner mig nöjd med att den kan ladda 2 1/2 gång. Men det finns säkert sådana här som räcker till ännu fler laddningar.

kissidor
1/12/19, 10:51 AM
#3

javisst gör det det, men man får ju alltid kompromissa kapaciteten med dels priset och dels vikten och storleken 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Record
1/16/19, 10:20 AM
#4

Se till att den är Ce-märkt och inte plagiat av annat märke.

Polisen har haft insamling av liknande under en tid, då de kan orsaka brand i samband med laddning.

Nasat
1/16/19, 10:27 AM
#5

#4 Har köpt den på tele2-butik och detta märke var det enda de hade. Tror verkligen inte att den är ett plagiat.😃

Upp till toppen
Annons: