Annons:
Etikettteknik
Läst 1881 ggr
Murtagh
2019-02-20 18:06

Samsung Galaxy S10

Samsung lanserar den nya generation galaxy s idag!!

Detta är Samsungs sjans för att ta igen för taped med s9.

Vad tycker ni är det mest spännande med s10? (av det vi vet av leaks)

Jag är mest spent på hur skjärmen är med det nya punch hole displayet och hur mycket dom faktiskt har klart att eliminera bezels.

Hur bra kommer fingersensoren bli? Som nån av ni kanske vet så er Samsung den första med et Ultrasonic fingersensor. Det kommer bli spännande hur rask och hur säker den är.

Kommer ni till att köpa ? i såfall hvilken modell? Jag kommer gå för s10 eller s10 + beroande på priset

Här är en också en video med reklam för galaxy s10+ som TV2 i Norge lyckades publisera på tv lite för tidligt 😉

(Förlåt om mitt Svenska inte är så bra. Jag är ifran Norge :) )

Annons:
kissidor
2019-02-24 18:21
#1

du behöver absolut inte be om ursäkt för svenskan, det går jättebra att förstå vad du skriver 😃.

jag har en note9 som jag är supernöjd med, och det känns väldigt osannolikt att jag kommer att byta till en s10+, trots att jag ibland byter alldeles för ofta för att det är så roligt att pröva nytt 🙂. det som kan fresta mig mest isf är om kameran är alldeles galet bra. jag kommer att läsa recensioner med stort intresse 🙂! 

jag är övertygad om att den nya fingeravtrycksläsaren är kanonbra, men jag är inte så förtjust i att den inte fungerar under skärmskydd av härdat glas. det gör att bara s10e-modellen är aktuell att köpa till dottern som uppgradering från hennes s8. hon är alldeles för klumpig för inte ha härdat glas 😃.

priserna är ju höga, delvis pga den svenska kronans låga värde, samt unika svenska pålagor som uridiotiska copyswede 😡. men samsungs galaxy s och note-serier är de mest kompletta av alla androidtelefoner, så jag anser ändå att de är värda pengarna  - under förutsättning att man har dem. tycker man att det är för mycket pengar för en telefon finns det dock lyckligtvis många bra alternativ

kommer du själv att köpa murtaugh 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Murtagh
2019-02-25 12:18
#2

Det har kommit massa reviews på youtube, och mina expectations är nöjd.

Som tur så får jag mycket billigare pris utan mva. via. mitt jobb, så jag kommer definitivt köpa!

Jag har Note 8 nu, så att gå ned storlek är inte nånting jag vill, så det blir nog s10 + jag köpar. Batteristorleken är ju också ett plus. 
Som du kanske vet så ville ju inte Samsung ha så stort batteri i Note 8 efter det som hände med Note 7…

kissidor
2019-02-25 14:17
#3

ja jag hade själv note 8 ett tag och den var ok men jag fastnade aldrig riktigt ordentligt för den. batteritiden var inget vidare nej, precis som du säger vågade de inte annat än att sätta ett alldeles för klent batteri i den innan note 7-debaclet hade fallit i glömska 🙂. men det jag tyckte allra sämst om var fingeravtrycksläsaren som förutom att den satt på helt fel ställe dessutom inte ens var särskilt bra. sen hade jag lite svårt att svälja att den var så påtagligt mycket långsammare än den oneplus 5 jag hade innan.

allt det där tycker jag rättades till i note9 så att jag blev nöjd 👍. oneplus är fortfarande snabbare, och det finns fortfarande mobiler med bättre batteritid och bättre fingeravtrycksläsare - men det skiljer inte längre så mycket att man stör sig på det, och då är det mer som fattas i andra mobiler isf.

men är det nåt jag är riktigt taggad på så är det ju de nya mobilerna med vikbara skärmar så man fäller ut dem till en surfplatta, det är precis vad jag har önskat mig i flera år nu 😃. men det är för tidigt att köpa dem än, det är fortfarande ganska mycket prototyp över båda de som presenterats av samsung respektive huawei - i kombination med att priserna på dem är skyhöga. men nästa eller nästnästa år kanske… 🤓😍

Värd på Mobiltelefoner och Android

Murtagh
2019-02-25 17:02
#4

Tja.. jag är inte helt solgt över dom vikbara skärmarna. Iallafall inte i telefonvärden. Det är ju jätte amazing, tech relaterad, men jag tror det kommer vara mycket mer i tv värd än telefon. Som f.eks. LG sin tv som kan rulla sig ner inn i tvbenken. 

Jag holder med dig om Note 8. Fingeravtrycksläsaren är helt okej, iaf. på min. men den har börjat krascha, och always on displayet pulserar efter ett tag. 

Jag har inte alltid haft en High end telefon, så jag tycker Note 8 är rask. Förhoppingsvis kan S10 visa mig "real speed" :)

Cireea
2019-03-11 13:44
#5

Okej så… jag skulle inte ha någon ny telefon i år. Absolut inte en S10. 
Därför sitter jag nu och otåligt väntar på att min S10 ska komma. 

😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kissidor
2019-03-11 22:39
#6

a ja Cireea - been there, done that… 😃 

men berätta gärna lite vad du tycker när du fått den 👍

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cireea
2019-03-11 23:50
#7

#6 Haha, ja.. lätt hänt! Murtagh har ju sålt in den rätt bra här hemma också så… 😂
Det ska jag absolut göra 😊


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kissidor
2019-03-12 06:52
#8

aha, du har murtagh i ditt hem - ja då förstår jag att det blev svårt att stå emot 😃. men då har ni båda en på ingående nu då? blev det s10 för er bägge eller tog någon s10+? jätteintresserad om ni har tid att dela med er av lite intryck sedan 👍

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cireea
2019-03-12 11:57
#9

#8 Stämmer bra, jag har fått min S10 idag och Murtagh ska skaffa sig en S10+ 😃Jag kommer dela med mig av lite tankar och åsikter så fort jag fått känna och använda den lite!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kara_murray
2019-05-25 23:20
#10

#9 Vad tycker du om s10?? Är du nöjd eller ångrar du ditt köp???

Cireea
2019-05-26 23:57
#11

Jag är supernöjd med mitt köp! 👍
Jag köpte en S10 och sambon en S10+, jag skriver lite allmänt om våra åsikter.

Fingeravtryckssensorn har krånglat en del, ibland går det hur smidigt som helst men så ibland är det som om man inte ens lagt in sitt fingeravtryck. Den vägrar känna igen. Jag har lagt till min ena tumme flera gånger och då fungerar det mycket bättre. Dock har den blivit bättre på senare tid med uppdateringar etc. 

Edgescreen, jag blir tokig på att alltid råka komma åt kanten så man råkar trycka på något inne i en app eller liknande. Det är väl något av en vanesak men både jag och sambon anser att det nästan är omöjligt att ligga i sängen och använda telefonen för då råkar man klicka på kanten hela tiden. Och tappar telefonen i ansiktet 😉
Skärmen i övrigt är otroligt bra.

Nightmode på kameran är inte lika bra som man fått den att framstå, dock ska det komma en uppdatering som ska göra den bättre. Jag ser fram emot den och hoppas på en rejäl uppgradering. 
Kameran utöver nightmode tycker vi båda är toppen, vi har tagit många fina bilder och videos. Supersteady mode när man filmar fungerar klockrent, men även utan supersteady så är det otroligt stadigt. 

Laddningen är inga problem, den laddar snabbt. 
Batteritiden däremot är något som skiljer väldigt mycket mellan S10 och S10+. Sambons S10+ har betydligt bättre batteritid än min, jag måste alltid ladda min telefon en omgång på eftermiddagen och då sitter jag inte ens med den i handen hela tiden utan surfar lite då och då under dagen. 

Telefonerna i sig är snabba och det flyter bra vid användning. Inga problem med att det går trögt eller liknande. 

Vi båda tycker storleken på respektive telefon är bra, jag har väl ytterst lite problem med sambons S10+ då jag har lite mindre händer men det är inte något som direkt påverkar användningen. 

Återkommer om vi kommer på något mer. 😃Annars får man gärna ställa lite mer specifika frågor så kanske vi kan svara. 

Jag ska se om jag kan få över några bilder till datorn framöver så kan ni få se ett litet urval, om det är av intresse?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kara_murray
2019-05-27 00:36
#12

Tack för ditt fina svar!!! Jag fick svar på mina frågor utan att ställa dem!!! Jag ser gärna att du lägger in några bilder om du vill. Om det är möjligt från både din och din sambos…

kissidor
2019-05-30 10:59
#13

ja tack cireea, jättegärna lite bilder 🙂! den där fingeravtrycksläsaren känns som det största orosmomentet för mig, och kanske lite att kameran inte är fullt så bra som man hade hoppats. 

men känns fortfarande som den telefon som ändå saknar minst på hela marknaden. jag går då och då in på prisjakt och filtrerar på alla egenskaper jag helst vill ha med i en telefon, och det blir samma sak varenda gång, det blir bara samsungs s- och note-telefoner kvar 🤓. 

fast nu har jag en huawei p30 pro och en en oneplus 7 pro, och det är inte så jättemycket som saknas i dem heller - samt att de kompenserar med att vara lite bättre än samsungarna på vissa saker. det är då attans att ingen kan vara helt perfekt 😕. kanske note 10… 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cireea
2019-06-05 10:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7
#14

Här kommer lite bilder från min S10, dessa är inte redigerade. Dessa bilder är tagna på lite olika platser i olika ljus vid olika tidpunkter. Jag har inte mixtrat med några inställningar utan dessa bilder är tagna med det vanliga läget. 

NOTERA: Dessa bilder tillhör mig och får inte användas av någon annan.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kara_murray
2019-06-05 11:09
#15

Vilka fina och snygga bilder!!! De är riktigt bra. Jag gillar speciellt hund- och rosbilden!!🌹🌹🌹

kissidor
2019-06-06 15:30
#16

Så vackra strandbilder 🙂! Visserligen är väl kvaliteten kraftigt nerminskad från originalet så skärpa och sånt går inte att bedöma, men färger och dynamik ser jättefint ut för min smak i alla fall!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cireea
2019-06-06 15:33
#17

#15 Tack! 😊

#16 Tack! 😃 Ja, dom är ju inte riktigt lika bra här som på originalen men dom ger ändå en bra indikation. Sen kan man trixa och leka med inställningar för att göra bilderna ännu bättre såklart. 
Jag gillar kameran, den är riktigt bra och jag kan få fram väldigt fina bilder med det vanliga läget. Perfekt när man inte har lång tid på sig att få till inställningar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kissidor
2019-06-06 15:43
#18

Skillnaden i kamerans kvalitet mot Note 9 är nog mer påtaglig än jag först trodde den skulle vara. Men jag sitter på händerna och väntar på Note 10 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cireea
2019-06-06 15:44
#19

#18 Haha ja du får göra det så det inte råkar ramla hem en S10 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kissidor
2019-06-06 15:48
#20

Skulle bli s10+ för mig i såfall, vill ha så stor skärm jag kan få 🙂. Men om dotterns s8 brakar ihop snart (vilket den ser ut att kunna göra vilken dag som helst) så blir det väl en s10 till henne, och då ska jag givetvis passa på och fingra lite på den 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Murtagh
2019-06-20 09:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#21

Då har jag äntligen tagit tid att föra över bilder från min telefon till datorn.

Alla bilder är oredigerade och tagna med alla 3 linser på baksidan.

kara_murray
2019-06-20 09:51
#22

Vilka fina bilder!!! Och vilka vackra hundar!!🥰🥰🐕🐕🐕 Jag har efter mycket om och men köpt mig en s10+, och jag är supernöjd!!!😊😊😊

Upp till toppen
Annons: