Annons:
Etikettövrigt
Läst 1902 ggr
strobii
2019-02-21 15:01

samsung radera uppdatering?

hej, jag skulle gärna vilja ha hjälp med en sak ifall det är nån med en samsung galaxy som är bättre än mig på att hitta haha :) 

jag vill inte göra senaste uppdateringen på min telefon, men varje dag fortsätter den där rutan ´programvaruuppdatering klar.´ med alternativen ´installera nu/senare/inatt.´ att komma upp. 

jag hittade den här hemsidan som exakt förklarar mitt problem och lösningen: 
https://macworld.idg.se/2.1038/1.661962/slipp-uppdateringshetsen/sida/1/paminn-mig-aldrig-igen

(Nu är det dags att göra dig av med uppdateringen som finns i din Iphone eller Ipad. Det här hindrar IOS från att varje dag visa meddelanden om att du ska installera den:
Öppna Inställningar
Välj Allmänt
Välj Lagring och Icloud-användning
Välj den första möjligheten att Hantera lagring (under ”Lagring”, inte ”Icloud").
Leta upp IOS-uppdateringen. Den har ett namn som börjar med iOS och fortsätter med siffror, till exempel "iOS 9.3.2."
Välj Ta bort uppdatering.
Välj Ta bort uppdatering i meddelandet som kommer upp.) 


men det är för iphone. 
jag har försökt leta under kategorin lagring och mina filer, men hittar inte vart jag raderar den redan nedladdade (men inte installerade) uppdateringen. 
och det är som sagt den man måste ta bort för att slippa påminnelserutan varenda dag. 

är det någon som vet vart jag ska leta nånstans? 

(behöver alltså inga kommentarer/åsikter om att man ska/borde uppdatera :D )

Annons:
strobii
2019-02-21 15:09
#2

där hittade jag tyvärr bara information om hur man tar bort en redan installerad uppdatering :/

Murtagh
2019-02-21 15:32
#3

Du kan "sweep it under the mat" Ved att holda inne notifikasjonen och välja att den inte ska visas. Osäker på om man faktiskt kan "radera" uppdateringen. Du kan ta bort automatisk uppdatering men thats it.

Jag researcher lite och kommer tillbaka till dig om jag hittar nånting :)

(Förlåt om min svenska inte är så bra, jag är norsk :) )

strobii
2019-02-21 15:58
#4

det med att hålla in på notifikationen fungerade tyvärr inte. kan bara välja detaljer eller spara då.
jag har stängt av automatiska uppdateringarna nu, men hoppas som sagt att det ska gå att ta bort den redan nedladdade också :o 

tack vad snällt! :) 
(och språket är inga problem alls haha :))

Murtagh
2019-02-21 16:03
#5

Ganska säker på att om du drar slideren av och trycker spara så vill den slå av notifikationer. Det är iaf så med alla andra notifikationer.

Honestyisdead
2019-02-21 16:28
#6

Jag har aldrig lyckats.

Annons:
strobii
2019-02-21 16:37
#7

testade det också, men ikonen/notifikationen ligger fortfarande kvar överst på skärmen -.- väldigt irriterande haha.

Honestyisdead
2019-02-21 17:50
#8

#7 Själva ikonen är jag ganska säker på att du får leva med om du inte gör det.

Murtagh
2019-02-21 18:00
#9

forsöka swipe den lite sakta til höger och se om du får möjlighet till at gå inn på settings derifran. Da ska du hopefully få tagit bort den. https://www.teamknowhow.com/kit-guide/phones/android/removing-stuck-notifications-on-android-phones

Har svårt att hitta nånting utan att roote telefonen, som da är veldigt risikabelt og svårt att göra.

Edit: Hittat mer att testa :) forsöka disable notifikationer til Google play services inne på Settings -> apps 

Siden Android är av Google, så är det kanske där dom har gömd den

strobii
2019-02-21 19:04
#10

tack för den ytterligare hjälpen. dock råkade jag klanta mig när jag skulle testa ännu en sak så att den just nu installerar uppdateringen ändå.. >.< tidigare har det fungerat att skynda sig att stänga av mobilen, men inte denna gång tydligen. 
hoppas att den inte ställer till för mycket :( men förhoppningsvis ska jag åtminstone slippa ytterligare uppdateringar eftersom jag stängt av den automatiska funktionen. 

edit:
tydligen slipper jag inte det heller.. 
nu gjorde mobilen alltså den där uppdateringen ändå. och redan nu har det dykt upp en ny notifikation om att det finns en uppdatering tillgänglig. fastän jag -innan- den förra stängde av automatiska uppdateringshämtningarna! 
fruktansvärt irriterande -.-

Upp till toppen
Annons: