Annons:
Etikettteknik
Läst 1031 ggr
Pellerina
6/5/19, 4:32 PM

Överföring

Hur gör jag för att överföra kort från Huawei P20 Lite till Huawei Mediapad T3 7 tum o 10 tum?

Annons:
kissidor
6/6/19, 3:41 PM
#1

Det bästa sättet att överföra bilder mellan olika enheter enligt min mening är att använda google foto (eller annan valfri molntjänst om man föredrar det) för att synka fotona. Jag har inställt så att det laddas upp automatiskt och blir då i stort sett omedelbart tillgängligt överallt där du är inloggad med samma google-konto.  Kostar gratis för bilder upp till 16 MP och videos upp till full HD 🙂. Har man snålt med data i sitt mobilabb kan man ju ställa in så den bara synkar när man är ansluten till wifi

Ett mycket krångligare alternativ är ju att ha minneskort i telefonen som du sparar bilderna på, och sen flytta över det minneskortet i surfplattan, spara bilderna lokalt i den, och sen sätta i ett annat minneskort i surfplattan och flytta bilderna dit för att inte få för trångt i plattans interna lagring. Mycket meckigare . 

Och slutligen kan du förstås gå via en dator om du har tillgång till en. Du ansluter då telefonen som vilken usb-enhet som helst och letar upp bilderna i utforskaren (mappen brukar heta DCIM) och kopierar över bilderna nånstans på datorn. Sen ansluter du surfplattan istället och kopierar över bilderna till dess internlagring eller minneskort.

Men jag rekommenderar verkligen det första sättet om det är en enkel, smidig och underhållsfri lösning man vill ha 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Pellerina
6/6/19, 4:32 PM
#2

Tack😊

Upp till toppen
Annons: