Annons:
Etikettvarningar
Läst 1189 ggr
Huygens
9/1/19, 3:32 PM

Facebook avlyssnar din privata chat

Facebook avlyssnar din privata chat på Messenger och erkänner att Facebook har särskild inhyrd personal som skriver ner vad du pratar om privat. Informationen delas sedan med 60 multinationella corporations, NSA, FBI, DHS, GCHQ samt sparas i Langley, Virginia, för att vid senare tillfälle kunna användas mot dej av CIA.

(YT/KHOU 11, 2019-08-14, 2 min)

Annons:
Honestyisdead
9/1/19, 3:44 PM
#1

Dom har gjort det, gör inte längre.  Och ingenting  om Cia nämns i videon du länkar till. Inte heller något om 60 multinationella företag eller  vilka.

Huygens
9/1/19, 4:54 PM
#2

Det är precis så säkerhetstjänsten vill att du ska tänka.

Har du glömt Snowden?

Honestyisdead
9/1/19, 5:09 PM
#3

Kom med någon riktig källa någon gång istället för att påstå en massa och länka till något som inte alls stödjer dina påståenden.

Att man inte är anonym på nätet vet alla idag.

Huygens
9/1/19, 5:13 PM
#4

sök och du ska finna svar

Honestyisdead
9/1/19, 5:17 PM
#5

Gör rätt istället och sluta låtsas att du lägger in källor till dina påståenden.

Pyttelite
9/1/19, 5:30 PM
#6

Undrar om de har svensktalande skribenter så det inte blir skrivfel!

Återigen kan man skriva till dom om man glömt ngt man sagt?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Huygens
9/1/19, 5:59 PM
#7

Ja, tydligen har Facebook svensktalande och talande/skrivande av all världens språk som skriver ner privatsamtal från Messenger. Vilket dessutom är lagbrott.

Blir ni inte det minsta misstänksamma mot att Facebook har externt inhyrd (ej anställd) personal som i massvis skriver ner era privata röstsamtal och skickar utskrifterna av era samtal till tredje part?

Reser det inte det minsta lilla fråga från er?

Har ni redan glömt Snowden?

Pyttelite
9/1/19, 6:14 PM
#8

Man kan låta bli att använda Fejjan om man är orolig. 

Sen kanske man inte ska prata om allting vitt och brett på nätet. 

Min fråga kvarstår kan man fråga dom om saker man glömt?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Honestyisdead
9/1/19, 6:39 PM
#9

#7 Facebook säger själv att dom inte har det. Men du vet alltid mer än de personer och företag du skriver ner 😂 

Själv inser jag att det är fullständigt omöjligt att dom skulle skriva ner alla samtal med tanke på hur ofantligt många det sker varje minut.

Huygens
9/1/19, 6:50 PM
#10

#9 Ja, det kanske är omöjligt. Så vad tror du Facebook gör?

Facebook tar dom miljontals utskrifterna, matchande inspelade röstsamtal och låter sedan ett AI-program lära sej att göra nya textutskrift av nya privatsamtal. Det finns patent på detta. AI-programmet ska tydligen fungera mycket bra om antalet utskrifter överstiger 500 000 st, inom en och samma språkdialekt (10 min röstsamtal/utskrift).

AI-programmet kan t o m (enligt patentet) identifiera tonläge, personliga känslor (oro, glädje, nedstämdhet osv) mm. Sök på yt och du finner svar.

Snowden har påpekat att Facebooks utnyttjande av AI-program på detta sätt är ett mycket större intrång på privatlivet (lagbrott), då en personprofil mycket snabbare, lättare och mer fullständigt kan skapas av alla användare, jämfört med att uftöra samma masskartläggning manuellt.

CIAs våta dröm för att genomföra Illuminatis masskontroll av jordens befolkning.

Pyttelite
9/1/19, 7:14 PM
#11

Nu använder jag inte Facebok så jag har inget problem med det. 

Hade jag använt Facebok skulle jag inte lagt ut hela mitt privatliv där.

Jag är heller inte rädd för att någon stormakt skulle examinera mitt stämningsläge. 

Tvärtom skulle det kanske vara bra att så tidigt som möjligt hitta skillnader så att man så tidigt som möjligt får läkarvård.

Tror inte att du ska oroa dig - värre är det med all gallimatias som du ser på Youtube. 

Hur är det nu är den kanalen totalt befriad från spårning eller skriver man av vad du tittar på där? 🙂


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Huygens
9/1/19, 7:19 PM
#12

Blir ni inte det minsta misstänksamma mot att Facebook har externt inhyrd (ej anställd) personal som i massvis skriver ner era privata röstsamtal och skickar utskrifterna av era samtal till tredje part?

Reser det inte minsta lilla frågetecken från er?

Honestyisdead
9/1/19, 7:22 PM
#13

Jag ser endast frågetecken när jag ser dina inlägg.

Annons:
Huygens
9/2/19, 9:35 AM
#14

Även tech-experterna ifrågasätter myndigheterna och Illuminati-corporationerna. SVT

Pyttelite
9/2/19, 12:01 PM
#15

#14 Som vanligt misstolkar du inlägg. Det står inget om Iluminati i artikeln. Ja det är sant att data används för att ge riktad reklam. En del ser positivt i det andra tycker att det stör men det har knappast med de konspirationsteorier du kopplar ihop det med. Var och en kan själva välja hur man vill exponera sig på sociala medier. Det finns fördelar och nackdelar som med så många andra företeelser.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: