Annons:
Etikettsäljes-och-köpes
Läst 1222 ggr
91Marran
2019-10-07 19:20

Motorola one zoom

Någon som har en som kan ge lite feedback på om den är värd pengarna? Funderar på att köpa den. Har haft sony innan. Han på Elgiganten sa att den nya sonyn har bättre batteri. Men när jag jämförde via deras sida så har denna bättre batteri. Hur är den i övrigt?

Mvh
Mig

Annons:
kissidor
2019-10-08 15:25
#1

vad menar du med "den nya sonyn" - xperia 5 eller? behöver veta vilken sony du jämför med innan jag kan uttala mig 🙂. 

skulle också behöva veta vilka faktorer som är viktigast för dig - ingen telefon är ju perfekt så man måste alltid prioritera det som är viktigast för en själv.

och vilken sony du kommer från skulle också vara till hjälp för att försöka lista ut hur den moton skulle upplevas för dig

(generellt så behöver ju inte ett större batteri automatiskt innebära längre batteritid, det blir allt mer viktigt dels hur strömsnål processorn är och dels hur bra optimerad mjukvaran är)

Värd på Mobiltelefoner och Android

91Marran
2019-10-08 16:10
#2

Jag har en Sony xperia z5 premium nu. Kollar på sony xperia 1. Främst använder jag telefonen till att surfa, sms och prata. Kameran är mindre viktig. Använder vissa appar, men inga för krävande. Batteritiden är viktiast tror jag.

Mvh
Mig

91Marran
2019-10-10 21:39
#3

Har insett de senaste dagarna att kameran är rätt viktig ändå. Men jag tar inga avancerade bilder utan mer "vardagsbilder" i hemmet.

Mvh
Mig

91Marran
2019-10-13 16:12
#4

ZTE AXON 10 PRO Har fastnat för denna istället.

Mvh
Mig

kissidor
2019-10-20 16:18
#5

ursäkta förlåt att jag bara försvann och inte svarade tillbaka 😊. det körde ihop sig ett tag på alla fronter och jag har inte hunnit vara på några forumsidor på ett tag. 

men spännande att du funderar på zte axon 10 pro. den är ju på papperet fantastiskt prisvärd och jag har varit nyfiken på den. men eftersom jag ett tag hade en zte axon 7 som för ett par år sen lovade minst lika gott med sin hårdvara för pengarna den också men inte alls levererade mjukvarumässigt så har jag stått emot frestelsen att testa 10 pro. men av det lilla man har hört verkar det iofs som att de har lärt sig åtminstone delvis av sina misstag. 

har du redan skaffat den och vad tycker du isf 🙂? 

om du inte har köpt än så är ju en annan prisvärd telefon med duglig kamera strax under de allra bästa och även den ett rejält batteri asus zenfone 6. men det verkar som att det kan ta ganska lång tid om man behöver skicka in den till verkstad - jag vet inte om ZTE har löst den saken bättre.

både asus och zte ligger ganska nära original-android i mjukvaran, dvs du borde förhoppningsvis känna igen dig och trivas hyfsat med dem om du kommer från sony. (detsamma gäller fö även motorola.) en huawei eller xiaomi skulle du kanske inte komma så bra överens med.

Värd på Mobiltelefoner och Android

91Marran
2019-10-21 15:08
#6

Hej igen! Misstänkte att livet kom emellan och det är sådant som händer. Den telefonen jag har nu är "perfekt" problemet är sensorn som gör att jag varken kommer åt knappar under telefonsamtal eller stänga av samtal. Nu flera år efter det hände första gången har jag tröttnat. Det lutar åt en zte. Har dock inte läst om asus. Kanske jag borde? Vilken av dem hade du valt? Får ta mig tid att läsa om asus.

Mvh
Mig

Annons:
91Marran
2019-10-21 15:20
#7

Fastnade inte för asus. Så blir nog en zte.

Mvh
Mig

91Marran
2019-10-21 15:20
#8

Pojkvännen tycker xaomi, men det gör inte jag.

Mvh
Mig

kissidor
2019-10-21 20:30
#9

Jag har själv supersvårt för xiaomis mjukvara trots att hårdvaran är väldigt bra bang for the buck, samt att det är snygg design och bra kvalitetskänsla.

Jag hade dock valt en oneplus istället för alla de vi pratat om - men den ligger ju lite högre i pris även om den fortfarande ger mycket för pengarna jämfört med de dyraste märkena.

Värd på Mobiltelefoner och Android

91Marran
2019-10-26 19:34
#10

Lutar åt zte men är rädd att jag inte blir nöjd. Älskar ju min Sony. Men på måndag måste jag bestämma mig. Behöver desperat en ny telefon.

Mvh
Mig

kissidor
2019-10-27 15:59
#11

hmm, det känns lite osäkert tycker jag med 🤔 - synd att varken ZTE eller sony säljs av netonnet, som är den enda kedja som låter dig returnera mobiltelefon i öppnad kartong (givetvis får det inte för övrigt märkas några tecken på användning, men bara att man får öppna kartongen öht är de unika med)

Värd på Mobiltelefoner och Android

91Marran
2019-11-04 12:44
#12

Vart inne i grannstaden och tittade på zte igår igen. Är fortfarande osäker. Men det var den bästa telefonen av de som fanns tycker jag. Snart måste jag bestämma mig. Telefonen är ju till för samtal och det fungerar ju inte så bra på min jag har nu.

Mvh
Mig

kissidor
2019-11-04 14:08
#13

och varför är inte oneplus ett alternativ 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
91Marran
2019-11-04 19:58
#14

Funderade på den, men pojkvännen som har föregångaren säger att den inte är värd priset.

Mvh
Mig

kissidor
2019-11-05 13:21
#15

Det var värst 😮! inte så säker på att jag håller med om det, menmen 🙂 (har haft några stycken oneplus själv och de har definitivt tillhört mina absoluta favoriter. byter telefon lite för ofta dock 😊, är lite av en hobby)

Värd på Mobiltelefoner och Android

91Marran
2019-11-05 15:54
#16

En rolig hobby kan jag tänka mig. Får läsa lite om den igen då. :)

Mvh
Mig

kissidor
2019-11-06 10:44
#17

#16, en egendomlig och kostsam hobby snarare 🤪😃. menmen, alla hobbies som jag har provat på iaf är kostsamma när man börjar nörda ner sig i dem 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

91Marran
2019-11-23 16:33
#18

Köpt en zte. Det medföljer ingen mejlapp. Ska be sambon hjälpa mig med det så att jag tar hem en vettig app. Finns ju tusen att välja på. Valde att alla appar skulle föras över från den gamla telefonen men den kom inte med. Kan vara att det var Sonys egna app.

Mvh
Mig

kissidor
2019-11-24 17:35
#19

ja det låter väldigt troligt att det var därför 🙂. men vadå, menar du verkligen att inte gmail fanns 🤔? det har jag då aldrig nånsin sett en telefon som varit ren, och jag har sett många 😃😊.

personligen gillar jag att ha mina olika mailkonton väldigt tydligt åtskilda, så jag vill inte alls ha flera mailkonton i samma app som så många andra tycks föredra. jag använder alltså gmail-appen för min gmail, yahoo-appen för mitt yahoo-konto och outlook för mitt outlook-konto

Värd på Mobiltelefoner och Android

91Marran
2019-11-24 18:37
#20

Jo Gmail finns. Men där kan jag bara lägga till ett konto.

Mvh
Mig

Annons:
kissidor
2019-11-25 20:48
#21

Jaså är det så? Det trodde jag inte, tycker samtliga mailappar tjatar hela tiden om att man ska lägga till vartenda konto på planeten i just den appen 🤔. Men jag har ju inte kollat upp det eftersom jag som sagt själv föredrar att ha just bara ett konto per mailapp 🙂. 

Men börja med att kolla in originalappen för det mailkonto du använder mest och se om du gillar den.  Av mina tre (gmail, yahoo och outlook) tycker jag bäst om yahoo och sämst om gmail - men det där är så individuellt 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

91Marran
2019-11-28 16:05
#22

Placera telefonen nära örat eller använd headset för att spela demon Står detta under samtalsvolym på inställningar. Dålig översättning troligen men vad kan det betyda?

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: