Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1015 ggr
Tobbe_490
2019-10-26 18:50

Kan inte skicka mejl

Hej,

Jag kan ta emot mejl men inte skicka från min mobil. Hur gör man? Försöker med inställningar - konton - mitt e-post konto, men där går det inte att göra något.
Jag har en Samsung Galaxy S7.

Annons:
Honestyisdead
2019-10-26 19:43
#1

Gå in i appen e post.

kissidor
2019-10-27 15:53
#2

lite för lite information för att kunna lista ut vad som är problemet tyvärr 🤔. du använder alltså den inbyggda e-postappen och har lagt till ett mailkonto i den och då funkar det så långt att du får dina mail dit? men sen kan du inte skicka säger du, 

när går det på tok då? är det så att du kan välja att tex svara på ett mail, men sen när du trycker på skicka så vad är det som händer då? står det och snurrar och sen får du ett felmeddelande som säger att det inte kunde skickas eller vad?

stämmer det att det är den inbyggda mailappen du använder?

vilken mailtjänst är det du använder som du har lagt in - jag menar alltså är det tex yahoo, outlook eller vad?

har du testat med att ladda ner en annan mailapp?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Tobbe_490
2019-10-28 17:20
#3

Hej,

Jag använder den inbyggda appen som är kopplat till bredbandsbolaget. När jag trycker på "sänd" så kommer det upp ett felmeddelande efter en liten stund som påstår att jag inte har någon nätverksanslutning. Men det har jag ju! Jag kan ju ta emot mejl och även surfa mm.  I andra sammanhang har man kunnat ställa in värden för utgående resp ingående post men det hittar jag inte för min mobil.

Tobbe_490
2019-10-28 17:37
#4

Hej,

Det har löst sig! Hittade inställningar och googlade på vad som ska stå där och nu funkar det!

Upp till toppen
Annons: