Annons:
Etiketthårdvara
Läst 844 ggr
Andreas A CArlgren
2019-10-30 16:34

Mobil trasig eft batteribyte? Skälig ersättning??

Hej..

Hamnat i en jobbig sits då jag skulle lämna in min dotters Iphone 7 för byte av batteri hos Teknikmasgasinet. (en Onsd) Hennes telefon var fullt fungerande i övrigt och verifierad av tekniker innan den skulle öppnas upp och bytas batteri på.
Jag kommer tillbaka eft ca 20 min och då är den tydligen inte "klar" men jag får höra att den tyvärr gått sönder lite då dom öppnat upp telefonen under batteribytet.
SUCK…
Så mina alternativ var att sätta dit en ny touchknapp men då med icke fungerande Knapp/TouchID….det var helt otänkbart! Det skall fungera sa jag.

Dom skickar därmed denna till auktoriserad verkstad för byte av moderbord mm
Får vänta några dagar tills Fredagen kommer.

Ringer på Fredagen och jag får besked att dom tydligen inte kan byta moderbordet och det är bara att ge en ersättningstelefon till mig som kund.
SUCK nr 2…
Får besked av TM som "äger ärendet" och dom hävdar att det kommer en telefon på Måndag…
Ringer Tisdag då jag inte hört något av TM alls…får besked att den auktoriserade firman tydligen skickat en begagnad ersättningstelefon som var operatörslåst…
SUCK nr 3…
Jaaahaa??? men snälla …vad händer?? Hur kommer det sig??
Så nu inväntar jag den "riktiga" olåsta telefonen…..det är imorgon Torsdag och har inga större förhoppningar på att det kommer någon telefon då heller….
Vad kan man eg kräva i detta fall som konsument?

Känner mig sjukt irriterad och beklämd över att man hamnat i detta skit….
Jag har inte betalat en krona för för batteribytet (299:- ) men tänker ej heller göra detta! Vad kan man begära som skälig kompensation anser ni? 

   / A

Annons:
Upp till toppen
Annons: