Annons:
Etikettteknik
Läst 945 ggr
Marooie
11/5/19, 1:47 PM

Motorola G5s Plus som bara krånglar

Hjälp, jag får ett smärre kruppanfall på min Motorola snart. Har levt ett lyckligt samliv med den i två år, och nu har den allt oftare börjat bete sig konstigt i samband med användning av av/på/lås-knappen. Den beter sig ungefär som att knappen fastnar i nedtryckt/halvt nedtryckt läge. Jag har försökt göra det mest basic (försiktigt göra rent runt knappens springor), men bara med halvdana resultat. Rätt som det är kan den stängas ned och står i limbo mellan avstängt och "påväg att starta"-läge. Har jag spillt saft på den? Nej. Har jag tappat den i golvet? Nej. Kanske är knappen sliten och behöver bytas? Vet ej. Någon som har några förslag!? För jag gråter snart av livsleda!

Annons:
kissidor
11/6/19, 10:41 AM
#1

Ja det låter ju mest som ett mekaniskt fel som uppstått av slitning helt enkelt, men kan också vara smuts. 

Det kan ev vara knepigt att hitta en verkstad som byter strömknappen, vid lite snabbt googlande så hittar jag den reparationen för andra moto-modeller men inte just g5s plus, men det är ju möjligt att det är samma reservdel till flera av moto g-modellerna, du kan ju alltid höra av dig till nån verkstad som har reparationer av andra motos och fråga om tillgänglighet och pris. 

känns det helt uteslutet annars att byta upp dig till en ny mobil? moto g-serien är ju rätt så plånboksvänlig, och jag skulle dessutom bli förvånad om inte nån av de mer aktuella modellerna kommer att gå att få tag på till ännu bättre pris under black friday.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Marooie
11/20/19, 2:06 PM
#2

Tack för svar! Jag ska höra mig för angående reparation. Känns dumt att byta den redan efter ett år (hittade kvittot och tydligen är det bara 14 månader jag haft den). Jag hoppas det inte kostar mer än en helt ny…

Upp till toppen
Annons: