Annons:
Etikettövrigt
Läst 1007 ggr
Rwawr
12/26/19, 2:43 PM

Huawei p30 lite

Hur är era erfarenheter av Huawei p30 lite? Läst både bra och dåligt. Har själv en Samsung note8 som tyvärr inte är på hugget längre. Men är inte alls sugen på telefon för 10-12 tusen. Kameran på Huawei ska tydligen vara grym.

Annons:
Albmi
12/26/19, 6:23 PM
#1

Har en P20 Pro (versionen före P30) och älskar den. Kameran är väldigt bra och det enda jag haft problem med att fota är min svarta mus, men det har de flesta kameror problem med då hon inte vet hur man sitter still. xD

Rwawr
12/26/19, 10:50 PM
#2

#1: Ja men det låter inte konstigt alls 😂 jag såg att det fanns p30 pro, lite högre pris men kanske finns en anledning tänker jag. Svårt de där när man ska byta märke helt tycker jag. Plus noll kunskap vad man ska kolla efter osv 😒😂

Albmi
12/26/19, 11:04 PM
#3

Det är väldigt svårt. Kollade på P30 Pro jag med men valde P20 då den var billigare. Böt från Apple så var en liten omställning men är helt klart supernöjd. Har för mig att Pro har lite fler funktioner, bättre kamera, bättre prestanda osv än Lite, men kommer inte ihåg exakt hur stor skillnaden är.

kissidor
12/27/19, 10:51 AM
#4

Jag hade P30 pro ett tag, kameran i den är ju onekligen en av de grymmaste i mobilvärlden. Sen finns ju vanliga P30 som inte är jättemycket sämre. Men P30 lite har jag ingen aning hur kameran står sig mot sina storasyskon 🤔. Att den är avsevärt mindre fantastisk är väl ganska självklart, då kameran är det tillverkarna främst differentierar sina premium-modeller med, det verkar som att det är den egenskapen folk är mest beredda att betala riktigt saftiga premiumpåslag för. Men kikar man på lite användaromdömen verkar ju folk överlag väldigt nöjda för pengen iaf Med P30 lite - problemet med användaromdömen är ju att man inte vet vad folk jämför med.

Har bestämt för mig jag hört från tillförlitligt håll att Xiomi Mi 9 ska vara mest bang for buck när det gäller kamera (den har ju även mycket hög prestanda förstås). 

Själv har jag väldigt svårt för xiaomis mjukvara (och halvsvårt för huaweis också) men är inte det ett bekymmer tror jag som sagt Mi 9 också är väl värd att kolla upp 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Rwawr
12/27/19, 8:01 PM
#5

#4 håller fullt med om att man inte vet vad folk jämför med i recensioner.. himla svårt då att veta då vissa påstår att den är super å andra helt tvärtom. Vad gör att du har svårt med xiaomis och Huaweis mjukvaror? Ska kolla upp xiaomi, aldrig ens hört talas om!

kissidor
12/29/19, 3:28 PM
#6

Det som retar mig mest med huawei är väl samma som alla andra irriterar sig på - den aggressiva batterisparfunktionerna som stänger ner appar som inte ska stängas ner. Man måste in på typ tretton olika ställen och säga till den NEJ, du SKA inte stänga ner den här appen förrän jag säger det, begrips! Vilket är knöligt nog - men sen är det ändå inte helt hundra säkert att den lyder. 

Och så har de i vissa modeller och vissa mjukvaruversioner även trasslat genom att blocka så att man inte kan använda valfri launcher, och vid något tillfälle i någon modell blev folk rentav hänvisade till att ha alla sina appar huller om buller på hemskärmen som i en iPhone.

Minns faktiskt inte om även xiaomi hade just dessa problem, eller om jag bara tyckte att det var irriterande att saker inte låg där man väntade sig att finna dem

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: