Annons:
Etikettövrigt
Läst 863 ggr
sp0ngeb0b
2020-04-06 09:22

Få fram bilder från död mobil?

Hej på er! Tänkte höra om det finns någon teknisk person som har svar på min fråga.

Härom dagen dog min mobil från ingenstans. Har inte fått igång den sedan dess, går inte att ladda ingenting. Hade precis någon vecka innan fixat till OneDrive så att alla bilder skulle hamna i molnet. Har dock nu upptäckt att det bara är 155 bilder som har hamnat där. Det är inte jätteviktigt med bilderna men om jag kan få tag på dem hade jag varit glad. Går det att göra på något sätt? Det är en Samsung Galaxy S6 det gäller.

Annons:
Sindri
2020-04-06 10:18
#1

Inte så himla bra på mobiler, men finns bilderna möjligen på ett separat minneskort? I så fall kan du ju ta ut det, sätta det i en adapter och  in i datorns minneskortläsare.
Håller tummarna ✊

Jag har inte kolla på om mobilen måste vara på för att datorn skall kunna se vad som finns i internminnet. Om inte så kan du ju få in dem i datorn den vägen.
Jag skulle hur som helst koppla in telefonen i datorn och se vad som händer. 

Annars skulle jag vända mig till stället jag köpte mobilen på och be om hjälp.

sp0ngeb0b
2020-04-06 10:43
#2

#1 Tack för svar! Det finns inget externt minneskort tyvärr… annars hade jag redan testat det. Har inte testat koppla in den i datorn med sladd eftersom det inte funkade sist jag provade på grund av att sladden glappade. Det är anledningen till att jag skaffade molnet i stället. Men helt klart värt ett försök! Jag köpte mobilen för fem år sedan så tror inte att affären är så hjälpsam men det kanske är värt ett försök om inget annat funkar 😂

Upp till toppen
Annons: