Knasig undersökning
Om du fick bygga ett Frankensteins monster đtill en mobil och plocka inslag och egenskaper frĂ„n olika tillverkare, hur skulle den se ut dĂ„? Om du kunde vĂ€lja fritt frĂ„n smartphonemarknaden och göra sĂ„ att vilken tillverkare som helst fick ansvara för valfri del av telefonen, vad skulle du ha valt dĂ„?
Min Dröm-Android skulle nog bli sÄ hÀr :
Nokia Lumia: Design
Samsung â Kamera
Note 3 â SkĂ€rm
LG â Batteri
128Gb minne, Snapdragon 800 med öppen kĂ€llkod, 4000mAh batteri och mjukvaran ska vara senaste Android med alla CyanogenMod-funktioner och dels ska den vara rootad frĂ„n fabrik sĂ„ jag kan göra vad jag vill med den đ
Nathalie62.
LÄter nÀstan som en Nexus4 du söker.
DÄ fÄr du ju dessutom gorillaglas av senaste kvalitet pÄ bÄda sidor luren *s*.
BÀsta hÀlsningar,
Bertil
nej men det var vÀl inte sÀrskilt mycket av det nathalie skrev som stÀmde med en nexus 4 bertil
!
men en note 3 google edition Àr vÀl det som antagligen ligger nÄgorlunda nÀra - om nu note 3 kommer i google edition dvs. det kan ju tÀnkas osannolikt eftersom stödet för pennan försvinner dÄ - och detta med pennan ska ju ÀndÄ vara den stora grejen med note-serien som det Àr tÀnkt - Àven om vÀldigt mÄnga struntar i pennan och har telefonen bara för att det Àr en sÀllsynt vÀlpresterande telefon med en helt underbar skÀrm bara man pallar att hantera storleken.
jag skulle ocksÄ kunna ta en note 3 nÀstan rakt av, men jag skulle vilja att alla samsung-appar inte var förinstallerade utan kunde vÀljas en och en vilka man ville ha.
och sÄ skulle jag kunna skippa det dÀr med minneskortet och tycka det var Ànnu bÀttre om jag kunde fÄ 32 eller 64GB inbyggt istÀllet, och dÄ ska det vara som det Àr nu i samsungs lurar, dvs inga sÄna dumheter som en del tillverkare hÄller pÄ med att de dedikerar si eller sÄ mycket av det till det ena eller andra sÄ att man tex har bara en liten del av det som man kan lÀgga appar i medans den största delen bara Àr tÀnkt för lagring av bilder etc. nej fri anvÀndning av hela minnet ska det vara.
ja och sÄ Àr det faktiskt en sak till som jag vill ta bort, jag har inga som helst problem med samsungs plast annars, men den dÀr lilla förbenade lÄtsasmetallkanten runtom skÀrmen som finns pÄ bÄde sgn2 och sgs4 och som gör att hela telefonen ser ut att ha hittats pÄ en soptipp nÀr man tappat den i backen dagligen (vilket jag alltsÄ gör) i nÄgra mÄnader och metallfÀrgen pÄ den dÀr lilla sargen skavts av
. den dÀr kanten
mÄste de antingen ta bort eller börja göra av riktig metall, sen kan resten gÀrna fÄ vara plast, no problems - plast Àr lÀtt och tÄligt 
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
#2 kissidor.
Skulle inte en Xperia Z kunna vara nÄgot för dig.
Den kan man ju bĂ„de "stoppa i kaffemuggen" đsamt tappa den hur mĂ„nga gĂ„nger som helst *skrattar*.
PÄ videoklippet Àr det visserligen en V och inte en kaffemugg utan ett stort glas med Blossa glögg som man förvarar luren i.
Tror att luren blir "gladare" av tillbringa tiden i glögg istÀllet för i kaffe *skrattar*.
Var jag inte riktigt kul nu, va?
Finaste hÀlsningar,
Bertil
Bra dÀr Kissidor, fri anvÀndning av hela minnet vore inte dumt, tycker ocksÄ att plasten pÄ samsung Àr stark i sig.
just ja Bertil, bra att du sa det Ă€ven om jag inte skulle kunna tĂ€nka mig en xperia z - den Ă€r dels alldeles för klumpig i förhĂ„llande till sin skĂ€rmstorlek och dels skulle jag fĂ„ spader pĂ„ det dĂ€r skĂ€rmöverdraget den har som Ă€r lite strĂ€vklibbigt och en fruktansvĂ€rd fett- och smutsmagnet. men vattentĂ„ligheten vore inte sĂ„ dumt att ha nej đ