Google Lens
Hej, någon som vet hur man ändrar språk på Google Lens till svenska, haft det förr sen gjordes en uppdatering på mobilen och poff koreanska eller så. Det funkar ju att använda ändå men jag stör mig på att det inte är svenska
Bilder läggs in nere, på både mobilerna.
Har två mobiler o är lika på båda. men är inte så teknisk å får inte ihop hur jag ändrar. Har försökt sökt på Google och gjort som det står men det händer inget.
( Ellrose Hamsteruppfödning)
Har du gjort enligt denna instruktion?
https://pctidningen.se/program/app/fa-google-lens-pa-svenska
Verkar funka för mig iaf 🙂
#1: Jag hittade det med, men har inte provat. Då jag kände det var dumt att köpa något för bara att läsa en artikel. Så därför fråga jag här inne innan så kanske någon skulle veta hur man gör. Finns det ingen så blir det att köpa den ändå.
#2: Du behöver inte köpa något. Instruktionerna står på sidan som länken går till.
Öppna appen Lens på mobilen.
Tryck sedan på de tre punkterna i det övre högra hörnet. Välj alternativet Manage permissions (Hantera behörigheter).
Tryck på Appspråk (eller Språk) som finns en bit ner i menyn.
Välj Svenska i listan. Språket ändras direkt och du kan nu använda appen.
Dessa alternativ finns dock inte i min mobil, men när jag öppnar appen finns det "Åtgärder" längst ner, och där kan jag välja språk.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2024-12-23 16:55 av Carmarino
#4: Skumt. Är det bara i Lens som språket blir fel?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#5: Bara Lens sen uppdateringar på mobilerna.
#4:
Om jag inte ser fel så är det där nog andra inställningar än för Google Lens?
#7: Det är vad jag får fram om jag går via Lens appen och in på språk
#8: hm, konstigt. Då vet jag nog inte riktigt.