Bye Bye Nexus
Nu verkar det som om ryktet om att Google ska skrota sin Nexus serie verkligen blir sann.
Vilket fĂ„r mig att bli lite ledsen. đ
Men det verkar som om de vill ha in mobiltillverkare och surfplattetillverkare att anvÀnda en "ren" Android version, som de kommer att kalla "Android Silver" istÀllet. Vilket kommer nog att komma nÄgon gÄng 2015, sedan nÀr mer exakt verkar inte riktigt vara spikat.
Vilket fÄr mig helt plötsligt att bli riktigt glad, för vi vet ju alla att alla mobiltillverkare verkar ha en tendens att lÀgga in mycket extra program (bloatware) i sina mobiltelefoner och surfplattor som tar mycket av utrymmet.
Vad tycker ni om detta? Blir ni glada eller tycker ni att Google har fÄtt storhetsvansinne?
LÀs mer: Nu skrotar Google Nexus för gott
Google Nexus skrotas - ersÀtts av Android Silver
Insidern @evleaks sÀger farvÀl till Nexus-serien, nÀmner Android Silver
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
SajtvÀrd pÄ mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
jag Àr kluven. trÄkigt att se nexus-serien gÄ i graven, alla vi androidnördar blir nog lite blanka i ögonen över det.
sen tycker jag att man alltid saknat nÄgon detalj i den senaste nexusen som de strippat bort frÄn det flaggskepp den varit baserad pÄ för att kunna hÄlla nere kostnaden. det har hindrat mig frÄn att köpa bÄde nexus 4 och nexus 5 trots att jag egentligen hade velat vÀlja en nexus. med android silver istÀllet fÄr vi större valfrihet om Àn högre pris. teoretiskt.
men sen var det vi dĂ„, hĂ€r i "lilla skitlandet" sverige. hur mĂ„nga android silver-modeller kommer hit den officiella vĂ€gen tro? baserat pĂ„ hur mĂ„nga google play edition-modeller som gjort det (0st) sĂ„ blir det ju inte mĂ„ngaâŠ
Ja visst blir man lite tÄrögd nÀr Nexus serien verkar försvinna. De hade ju sin charm trots allt. Jag har ocksÄ varit pÄ vÀg och köpa nÄgon utav de senaste Nexus telefonerna (4 och 5:an) men precis som du sÀger kissidor sÄ har flaggskeppet som den Àr baserad pÄ bÀttre specifikationer Àn Nexusen sedan har. Vilket har irriterad mig egentligen.
Ja frĂ„gan Ă€r hur mĂ„nga av Android Silver som i slutĂ€ndan kommer att dyka upp hĂ€r i Sverige. Det Ă€r ju inte direkt kĂ€nt att de roligaste mobil modellerna dyker upp hĂ€r đđą
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
SajtvÀrd pÄ mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se