Mobiltelefoner iFokus

Mobiltelefoner

Etikett: övrigt
LĂ€st 17173 ggr
ms-mee
12

Samsung galaxy pocket neo

Jaha, problem med telefoner igen đŸ˜›
Min mormor har precis skaffat sig en telefon, samsung galaxy pocket neo. Och första problemet stötte vi pĂ„ direkt. 
Det gĂ„r jĂ€ttebra att ringa nĂ„gon, men inget mer. Sen mĂ„ste det dubbelklickas för att skĂ€rmen ska reagera. Kan inte ens avsluta samtalet utan att dubbelklicka. 

Är det nĂ„gon som vet hur man kan fĂ„ bort det?
Jag har letat precis överallt men hittar ingenting

//Helene

Medarbetare pÄ Days Of Our Lives

[kissidor]
1

tja den har vÀl visserligen inte lika responsiv skÀrm som nÄn av deras toppmodeller, men det dÀr lÄter ju som att nÄt mÄste vara fel och jag skulle gÄ tillbaka till butiken med den om jag var ni. var det pÄ Elgiganten ni köpte den eller? sÄg de hade erbjudande pÄ den dÀr nu. dÀr brukar de inte vara krÄngliga av sig enl min erfarenhet :)

ms-mee
0

Tror inte det Ă€r nĂ„got fel. Det kommer alltsĂ„ upp ett lĂ„s pĂ„ skĂ€rmen som man mĂ„ste dubbelklicka pĂ„. Det stĂ„r Ă€ven att man ska dubbelklicka för att lĂ„sa upp. 
PÄ ett sÀtt Àr det ju bra, hon kan inte rÄka klicka pÄ nÄgot medans hon pratar. Men Ä andra sidan sÄ har hon lite problem med att klicka övh :P Hennes första touch

//Helene

[Nathalie62]
0

MÀrkligt att det gör sÄ, förmodar att ni redan kollat instÀllningarna sÄ jag hade nog vÀnt mig till försÀljaren och bett dom titta pÄ det.

[kissidor]
0

jasĂ„ var det sĂ„ du menade đŸ™‚! dĂ„ missförstod jag dig ganska ordentligt. men har ni alltsĂ„ under instĂ€llningarna dels inte lyckats hitta instĂ€llningar för skĂ€rmtimeout och dels inte för vilken typ av skĂ€rmlĂ„s hon vill ha alt inte ha överhuvudtaget? de instĂ€llningarna finns i mina samsungar i alla fall och det verkar ju konstigt om de skulle saknas i just den hĂ€r modellen đŸ€”. men den Ă€r ju tydligen helt ny sĂ„ det Ă€r vĂ€l inte sĂ„ mĂ„nga som vet sĂ„ mycket om den.

ms-mee
0

#4 Njaa, sĂ„g sen hur konstigt jag förklarat :P Inte sĂ„ konstigt att det blev lite fel :D 

Nej, vi hittar ingenting. Kollat igenom alla instĂ€llningar, lĂ€st manualen och googlat. Men det stĂ„r ingenting nĂ„nstans. 

Men försÀljaren, vad ska han kunna göra?

//Helene

Ladydragon
2

Vad jag kan komma fram till Ă€r att det mĂ„ste vara nĂ„got fel pĂ„ telefonen đŸ€” har aldrig hört talas om dubbelklick för att avsluta samtal 

roade mig en stund och lĂ€ste manuael har ni lĂ€st den ordentligt? 

enligt manualen för att avsluta samtal:  Tryck lĂ€tt pĂ„ Avsluta samtal för att avsluta samtalet. Du kan ocksĂ„ trycka pĂ„ headset-knappen.

För att besvara samtal: NĂ€r ett samtal kommer in drar du (grön lur symbol) utanför den stora cirkeln, eller trycker pĂ„ headset-knappen

vill du lĂ€sa manualen sĂ„ finns den hĂ€r 

Ladydragon
0

en sak till Ă€r det skĂ€rmlĂ„s av nĂ„t slag sĂ„ finns det bara Pinkod eller mönster och alltsĂ„ inget med dubbelklick

har du nÄn mer information om problemet sÄ skriv gÀrna det
.

[Nathalie62]
0

#5, Om dom mÀrker att det Àr nÄgot fel pÄ luren som vi andra ocksÄ misstÀnker sÄ borde ni ju fÄ en ny.

ms-mee
0

Har skickat dit morsan sĂ„ hon fĂ„r ta ett kort sĂ„ ni fĂ„r se. Men ja, det verkar vara ett skĂ€rmlĂ„s för att inte rĂ„ka klicka pĂ„ nĂ„n knapp. 

Man ser alla knappar bakom men det Ă€r ett stort lĂ„s framför dĂ€r det stĂ„r att man mĂ„ste dubbelklicka (Hmm, varför kan jag inte förklara ordentligt direkt för? đŸ˜› haha )

//Helene

ms-mee
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SÄhÀr ser det ut. PÄ bilden ringer hon att samtal.

//Helene

[kissidor]
0

ok, det verkar ju som att den har ett lÄsningsalternativ som inte finns pÄ andra samsungar dÄ. men enligt bruksanvisningen ska det ju ÀndÄ finnas instÀllningar för dels skÀrmlÄset och dels under display för hur lÄng tid det dröjer innan skÀrmen lÄses. Àr du absolut helt hundra pÄ att de instÀllningarna inte finns?

en sak jag undrar Ă€r om ni kör den i enkelt lĂ€ge eller vad det heter, jag vet inte hur det ser ut dĂ„, om en massa funktioner och valmöjligheter kanske försvinner đŸ€”?

ms-mee
0

Nej det Ă€r jag inte. Har inte kollat igenom telefonen sjĂ€lv utan det var mor min som gjorde det. FĂ„r kolla extra nĂ€sta gĂ„ng jag trĂ€ffar henne. 

Om den Àr i nÄgot speciellt lÀge vet jag inte. Tror inte det.

//Helene

[kissidor]
0

det dĂ€r enkla lĂ€get Ă€r ju en nyhet för de senaste samsungarna nĂ€mligen, avsett för ovana anvĂ€ndare. men jag tror inte det pĂ„verkar nĂ„gra funktioner, det blir nog bara större och tydligare pĂ„ skĂ€rmarna, sĂ„ det har nog inget med det att göra tror jag nu efter att ha kollat lite pĂ„ det. 

ja du fĂ„r nog pressa din mamma pĂ„ det dĂ€r, jag hade inte insett att det var genom mellanhand frĂ„gan stĂ€lldes utan trodde det var du som hade kollat igenom telefonen. men dĂ„ Ă€r det inte sĂ„ konstigt att jag har missförstĂ„tt dig lite heller, det blir ju lĂ€tt sĂ„ med flera kockar đŸ˜ƒ. 

alltsÄ instÀllningar/display, dÀr ska hon kunna stÀlla in tiden innan skÀrmen slÀcks och lÄses ifall hon vill förlÀnga den. och instÀllningar/lÄsskÀrm, dÀr ska hon kunna vÀlja vilken typ av skÀrmlÄs hon vill ha eller att inte ha nÄt alls. sÄ ska det enl bruksanvisningen vara Àven i denna modell.

Ladydragon
0

#10 men herregud đŸ€” hur tusan tĂ€nkte dom egentligen eller tja inte alls
..

hur kan man komma pĂ„ idĂ©n att göra en sĂ„n korkad funktion? 

hmm jag tror man fĂ„r kolla igenom manualen en gĂ„ng till och sen gĂ„ igenom instĂ€llningarna m.m 

Tack för bilden i alla fall det gjorde saker o ting lite klarare

ms-mee
0

#13 Jag har kikat pÄ telefonen, bara inte just efter det dÀr :P Men ska försöka fÄ hit henne sÄ jag kan kika pÄ den.

#14 Men precis! Jag vill dÄ iaf kunna avsluta samtal direkt och inte fippla med annat innan.

//Helene