Mobiltelefoner iFokus

Mobiltelefoner

Etikett: övrigt
Läst 704 ggr
Catlady91
0

Huawei P30 eller P30 PRO?

Jag håller på att fundera på att byta mobil. Men jag kan inte bestämma mig för om jag ska ta den vanliga P30 eller om jag ska ta den mer ”avancerade” P30 PRO. Jag fotar inte supermycket, men när jag fotar är det oftast akvariefiskar som är i rörelse eller min katt. Vilken modell rekommenderar ni?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Pyttelite
0

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Catlady91
0

Tyvärr inte, då den är på engelska. Och jag har svårt att läsa och förstå engelska. 

Är mer intresserad av var ni tycker

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

[kissidor]
0

jag har haft p30 pro men inte p30, så jämföra kan jag ju inte. och det är det förstås nästan ingen som kan, för man har väl eller har haft den ena eller den andra men inte bägge. 

men jag kan relatera till ditt fotobehov iaf, då jag inte heller fotar så värst mycket och oftast är det katterna - men jag säger ändå att det är värt det med den kraftfullare zoomen i p30 pro. då har vi iofs utekatter som kan kuta iväg en bit och då är det tack vare denna fantastiska zoom som man kan få en riktigt härlig bild på dem när de knäppar sig en bit bort. har du innekatt i lägenhet kanske det aldrig blir aktuellt.

detta om kameran, övriga skillnader är ju att p30 är lite nättare, det beror ju då på om du värdesätter det eller om du vill ha så stor skärm som möjligt. p30 har platt skärm men p30 pro har såna där dumma edge-kanter som ser snyggt ut men inte är till nån nytta utan bara gör det svårare att hitta ett vettigt skärmskydd som inte kostar multum. p30 har hörlursuttag (3,5mm alltså) men inte p30 pro. p30 pro har mycket bättre vattentålighet. dessa är väl de viktigaste skillnaderna vad jag kan komma på. 

om man inte tycker att exempelvis en sån sak som avsaknad av 3,5mm-kontakt i p30 pro gör att den går bort så är ju förstås p30 pro ändå en lite vassare telefon, och isf tycker jag att prisskillnaden  (som ju var större när de släpptes) nu är så liten att det är vettigt att välja p30 pro.