Mobiltelefoner iFokus

Mobiltelefoner

Läst 105 ggr
beem
0

Mobil tappar Wifi

Jag har problem med att våra mobiltelefoner - Adroid - Samsung ibland tappar kontakten med WiFi. För en tid sedan var den ena mobilen utan internetkontakt - WiFi under 1 vecka men plötsligt fungerade det igen. Därefter hände samma sak med den andra mobilen men efter några dagar fungerade det igen. Nu tappar den senare kontakten igen med WiFi. Jag har inte flygplansläge på. Problemet är hemma i bostaden. Uppkopplad via Router.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2020-10-09 12:17 av beem
beem
0

Glömde skriva att jag testat att stänga router också.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Zepp
0

Skaffa ny router eller nya telefoner!
Vanligaste problemet ligger i routern, det näst vanligaste är att man har en gammal mobiltelefon.
Kaj är som vanligt bäst på att förklara detta, med olika protokoll och inställningar!
Iallafall så har jag numera tre olika routrar, de två första har jag köpt, den sista har jag fått av min ISP!
Det visar sig att den sista är bättre på alla sätt, mest troligt på grund av att den är nyare/smartare/har fler protokoll/inställningar.. eller bara ny fräsch elektronik.
Förr om åren fick man vara glad de gånger det fungerade, de gånger man behövde det.. bara stänga av och starta om router, PC och telefon, tog väl inte mer än en kvart, vilket var supersnabbt på den tiden.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Pyttelite
0

Hur är det med minnet?

Ibland kan man få oväntade effekter av att ha för lite minne kvar.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Niklas
0

Har du startat om mobiltelefonen när det har krånglat?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning