Spela in samtal med Android 8?
Jag hittar anvisningar hur man spelar in samtal med Android 9, men jag har bara 8 och kan inte uppgradera mer.
Finns något annat sätt? En app?
Sökte i manualen efter "Spela in samtal" men fick inga träffar alls.
Det finns en app som heter Röstinspelning. Tror den är förinstallerad - åtminstone är den det på min telefon. Har dock inte testat om det funkar att använda den för samtal.
Under inställningar finns "Blockera samtal under inspeln.". Vet inte om det innebär att man kan spela in samtidigt som man pratar i telefon om den är avbockad, men förmodligen betyder det bara att inkommande samtal inte "kommer in och stör". Det var avbockat som standard på min telefon, men kolla för säkerhets skull.
Du kan ju alltid testa genom att ringa Fröken Ur (eller någon kompis) och se om det går att spela in på det här sättet. Eventuellt kanske man måste använda högtalarfunktionen när man pratar med någon, för att båda parterna ska komma med.
Kollade appar, men hittade ingen uppgift om huruvida de funkade med android 8. I en av dem stod dock att inte alla telefoner stöder samtalsinspelning.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Det är nog olika på olika telefoner också, jag har en Sony Xperia, ca 5 år gammal. Har inte hittat något i mina inställningar.
#2: Förmodligen. Min är en Samsung A5 2017.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Yes, yes! Har hittat en app. ACR heter den och den funkar tydligen inte efter Android 8. Har testat den och den funkar perfekt.
#4: Så bra. 👍😊