Mobiltelefoner iFokus

Mobiltelefoner

Läst 39 ggr
mitzerl
0

Tagga foton

Jag undrar om någon känner till någon taggningsfunktion av bilder i mobiltelefoner? Jag har en Samsung Galaxy Flip 3.

Om jag fotar något idag så blir det ju hopplöst att komma åt det om sju månader, för då vet jag ju inte när jag tog bilden och så får man skrolla bland bilder i sju evigheter. Då vore det bra att kunna göra någon taggning med något ord och sedan söka på det ordet när man vill hitta bilder som handlar om det. T ex om man kunde tagga kattbilder med ordet "katt" och så kan man sedan söka på "katt" och så får man upp alla bilder som är taggade med det ordet. Eller att man taggar en bild på en vinflaska med ordet "vin" och sen när man är på systemet nästa gång så kan man söka på "vin" och då få upp bilden på det goda vinet.

Finns det någon sådan funktion?

Carmarino
0

Den enda jag hittar är Platsinformation. Sedan går det ju alltid att döpa om bilderna. Då kan man söka på namnen, så döper du bilderna till t.ex. "Katt, Nisse i trädgården" så hittar du den mär du söker på "katt".

Har bara en Galaxy A52, så jag vet inte om det kanske finns någon taggningsfunktion på Flip 3. Det verkar dock inte så.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker