Mobiltelefoner iFokus

Mobiltelefoner

Etikettvälja-mobiltelefon
Läst 123 ggr
beem
0

Fotogalleri

När man sparar foto läggs de i Galleri.
Jag har flyttat mitt simkort till annan telefon.
Jag trodde att jag nu ska se mina foton i den nya telefonen men icke.
Sparas foton inte på simkortet ?

Telefonen är en Android

Sorg är kärlek som blivit hemlös

• Redigerat 2023-10-21 18:25 av beem
Carmarino
0

#0: Det beror på hur du har ställt in lagringen. Har för mig att standard är att spara lokalt på telefonen,. Har du inte ändrat det så ligger bilderna där.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

beem
0

#1: Jag har nog inte gjort någon inställning.
Det innebär att jag måste flytta tillbaka simkortet till gamla tel.och föra över korten på sim.
Är det så ?

• Redigerat 2023-10-21 19:03 av beem
[Undertaker]
1

Bilder lagras inte på SIM kort.

Sindri
0

Men det ryms väl inga bilder på simkortet? Har du inte ett minneskort i telefonen?
Jag vet inte hur gammal din gamla telefon är, min var 7 år och det gick att ladda ner samma app på både gamla och nya, olika märken dessutom. Sedan fördes allt över, det tog en knapp timme.

beem
0

#3: Jag har sett det nu.

beem
0

#4: Mobilen är nog närmare 10 år. Fick ärva den av en som bytte till ny.
Har aldrig tänkt annat än att foton är på simkortet.
Minneskort - vet inte ?
Var hittar jag det ?

• Redigerat 2023-10-21 20:01 av beem
Sindri
0

Det är väldigt olika. I min förra telefon (Sony Xperia) satt det i samma fack som SIM-kortet. Man drog ut en liten grej, SIM kortet satt på ena sidan och minneskortet på den andra.
Kolla annars runt telefonens kanter efter någon liten grej som kan pillas ut.
Om du hade stort internminne eller inte så många foton på din gamla telefon så kanske alla fanns i internminnet.
Det lättaste är om du kopplar in din gamla telefon till datorn med en sladd och kollar in vad som finns på telefonen.
Det enkla är också att kopiera över hela telefonen till One Drive och sedan ladda ner till den nya. Då får du alla kontakter, sms, mms, telefonsamtal och appar med dig.

beem
0

#7: Hittar inget ytterligare kort.
Jag hittade nu att man kan föra över via Smart Swish. Jag känner nu igen att jag gjort det förut.

Sindri
0

Ja, det var nog det jag använde sist. Allt blev jättebra och som jag var van att ha det.

beem
0

#9: Det var säkert det du använde. Jag hade helt glömt att jag använt det tidigare. Ska testa det i morgon då jag är piggare.
Tack för hjälpen.

beem
0

En fundering till.
Jag gick till Play butiken för att ladda ner Smart Switch.
Det står att Smart Switch är förinstallerat på alla Galaxymodeller.
Jag har ingen app för det.
Hur hittar jag det då ?

• Redigerat 2023-10-22 14:15 av beem
Carmarino
1

#11: Skumt. Hos mig dyker den upp i listan över appar. När jag kollar i Play butiken och öppnar appen så finns det två knappar, nämligen Avinstallera och Aktivera. Kolla om du får upp det och se om det hjälper att aktivera appen.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

beem
0

#12: I play står det bara installera. Det gäller båda mobilerna…..gamla mobiler
Samsung Galaxy S 5 och S 9.
Jag måste alltså installera även om det låter undetligt då det står på flera ställen att smart switch är installerat i alla Galaxy.

• Redigerat 2023-10-22 16:57 av beem
beem
0

I S9 hittade jag nu en app Smart Things. Klickar på den och där finns sök. När jag skriver in Smart Switch får jag upp det…..väl dolt 🤔
I S5 finns det inte.

• Redigerat 2023-10-22 17:06 av beem
Carmarino
0

#14: Vet inte hur länge Smart Switch har funnits. Kanske S5 är för gammal för att ha det förinstallerat?

beem
0

#15: Förmodligen är det så