Scanna Qr kod
Hur i hela friden gör man för att scanna en Qr kod från ID handling då nytt bank ID ska installeras. Som jag förstår så har mobilen inbyggd läsare.
Det låter ju bra meeen…..
😲😠😳
Mobil:
Samsung Galaxy S9
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2023-12-27 16:49 av beem
Kolla om du hittar någon app som heter något med QR. I min Samsung A52 heter den QR & Streckkodsläsare.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Oftast fungerar det med att använda fotoappen.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#1: Nu hittade jag den. Riktar mot qr kod och inget händer
Sorgen är kärlekens pris
#2: Testade tidigare med den men inget händer.
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2023-12-27 17:18 av beem
#3: Om det gäller Bank-ID ska du nog använda QR-scannern i Bank-ID-appen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#5: Ska testa det ………….
återkommer förmodligen 🤔
Sorgen är kärlekens pris
#6: Lycka till.
#7: Jaa det fungerade
Då kom nästa problem. Ska sen blippa ID kortet genom att föra mobilen över det tills man känner en vibration i tel.
Jaha…….testat om och om igen ……igen vibration.
Jag har startat nya bank ID på mobiler dator surfplatta men aldrig haft dessa problem 😲😈
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2023-12-27 17:48 av beem
#8: Är inte bara om man vill ha ID-kortet i Bank-ID-appen? Tror inte det är nödvändigt om man föredrar att använda det fysiska ID-kortet.
Det är ett tag sedan jag gjorde det, så jag minns inte om mobilen vibrerade. Har du aktiverat telefonens NFC-läsare?
På min mobil står det att man gör så här:
På inställningsskärmen trycker du lätt på Anslutningar och trycker lätt på reglaget för NFC och kontaktlösa betalningar för att aktivera funktionen.
Du kan stänga av funktionen sedan om du inte vill använda den.
#9: Ja det är kollat att den har NFC läsare. Jag måste legitimera mig hos banken för att installera bank ID i ny telefon. Först blippa baksidan av kortet och sen scanna framsidan.
Alt är att gå till banken och göra allt där.
Jag får köra bankärenden i gsmla mobilen tills vidare.
Sorgen är kärlekens pris
Yessss 😊
Plötsligt fungerade det att blippa. Plötsligt var det klart trots att jag gjorde på samma sätt.
Nu har jag bank ID även i den andra mobilen. Äntligen kann jag sova gott.😊
Tack för hjälpen.
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2023-12-27 19:48 av beem
#11: Så bra att det funkade. 👍