Ange mobilnummer för chat
Varje gång jag öppnar mobilen uppmanas jag att ange mobilnummer för att få de senaste chattfunktionerna.
Hur stoppar jag detta irriterande meddelande. Jag vill inte ha några chatfunktioner.
Mobil Samsung Galaxy S 9+
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2023-12-30 21:05 av beem
Nu tillhör jag den där pyttelilla skaran av mobiltelefonanvändare som inte använder fördummande smartphones utan gamla "hederliga" 2G GSM och 3G UMTS mobiler. Men en vild chansning från min sida är att du smidigast raderar chattprogrammet så slipper du dessa problem.
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
#1: Då kan ju ingen messa till mig.
Sorgen är kärlekens pris
#2: Tycker du inte att ett telefonsamtal ger en betydligt mer personlig kontakt? Dvs att ett telefonsamtal från någon man vill höra ifrån är bra mycket trevligare?
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
- Redigerat 2024-03-13 14:01 av Öland 4ever (oland4ever.com)
#3: De jag har på mess är övervägande personer jag inte känner närmare. Personer jag tex löpt något av.
Sorgen är kärlekens pris
Jag hoppas du får ett vettigt svar. Jag är tyvärr inte till någon hjälp mer än att jag också använder mig av funktionen.
/Maria
#4: Har det löst sig för dig? Jag har en samsung galaxy S22 Ultra, jag hade ett liknande problem, löste det med att jag inte använder mig av samsungs meddelande/SMS app för den SUGER (Ursäkta språket)
Allting numera i en smartphone använder sig på något sätt av Google, Gmail, maps, osv och i googles appar finns även en som heter Messages och den använder jag mig av.
Så testa att istället för samsungs original app använda googles och se om det funkar? :)
#6: Problemet kvarstår.
Vad menar du med att använda Googles app och inte Samsungs- var ?
Sorgen är kärlekens pris
Gå in bland dina appar, du kommer ha en typ mapp eller om du har alla på samma ställe och sök upp messages, inte meddelanden alternativt ladda ned Googles messages app, med den så försvann mitt problem och appen är bättre än standard appen.
Kolla annars inställningar - appar - standard appar om Googles messages finns där. Appen ser ut som en vit fyrkant med en blå pratbubbla och heter messages
Google mess finns inte så jag installerade det.
Då kommer denna bild upp.
Om jag klickar där ser jag alla telefonens kontakter men inga mess.

Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2024-08-27 17:27 av beem
Kan du synka med den gamla appen?
Jag letade med men hittar inte. Jag vill ju inte att mina tel.kontakter ska kopplas till Google mess. De jag har i mess är okända personer som jag tex handlat av på F
Tel.kontakterna är vänner.
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2024-08-27 18:25 av beem
Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer, det var så jag gjorde för att få det att funka och tyvärr är jag inte superteknisk..
Hoppas det löser sig 😊
#12: Jag är så tacksam att du försökte. Kanske det beror på att min mobil är ganska gammal.
Sorgen är kärlekens pris
Nu har det plötsligt upphört. Ingen anmodan att ange mobilnummer.
Jag har inte gjort något.
Skönt 🙂
Sorgen är kärlekens pris
Skönt! Kanske försvann med någon uppdatering? :)
#15: Jag tror också det är så
Sorgen är kärlekens pris