Mobiltelefoner iFokus

Mobiltelefoner

Etikett: övrigt
Läst 91 ggr
beem
0

Röd linje under ord

Jag har ändrat en del inställningar i mobilen.
Plötsligt får jag röd linje under vissa ord.
Jag hittar inte inställning för att få bort det.

Samsung Galaxy S9+

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-04-14 19:55 av beem
Pyttelite
0

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

FAQ för Samsung Mobiltelefon. Läs mer om “ Hur du slår på och stänger av prediktiv textinmatning på en Galaxy-telefon” på Samsung Support.
beem
0

#1: Jag antog att det var där med hittar det inte där.

Sorgen är kärlekens pris

Pyttelite
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nytt försök!

beem
0

#3: Stämmer inte riktigt så jag återställde tangentbordet men nu har jag grått streck under 😀 suck

Sorgen är kärlekens pris

Pyttelite
0

Hoppas inte det blev värre …

beem
0

#5: Grått syns ju mindre än röd 😀

Sorgen är kärlekens pris

Pyttelite
0

#6: Det var ju iallafall en positiv inställning …

Carmarino
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag får rött streck under felstavade ord och ord systemet inte känner igen, men även ord på andra språk än svenska. När orden har korrigerats med autocorrect blir det ett grått streck under dem. Så det är helt enkelt en stavningshjälp.

På bilden syns hur det kan se ut.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

beem
0

När jag nu skriver här är det röda strecket tillbaka 😡jag vill inte ha det 😒 får ta itu med det i morgon.

Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2024-04-14 22:14 av beem
Carmarino
1

#9: Det syns inte när du postat inlägget, så det är förmodligen stavningskontrollen. Se i #8 hur det ser ut.

Testa att backa så markören står precis efter sista bokstaven i det röda ordet och kolla vad det står i raden med förslag på ord. Trycker du på det rättstavade ordet bör det röda strecket försvinna.

Är det rött streck under alla orden, kolla vilket språk du har inställt som standard. Jag får det när jag skriver på engelska eftersom jag har svenska som standardspråk.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

• Redigerat 2024-04-14 22:19 av Carmarino