Mobiltelefoner iFokus

Mobiltelefoner

Etiketterövrigtoff-topic
Läst 96 ggr
Ankan85
0

Hackad facebook och instagram!

För några dagar sedan blev mitt facebook och instagram konto hackat 😭 den som gjort det har ändrat epost och telefonnummer till kontona vilket gör att jag inte får tillgång till att återställa lösenord.
Finns det nåt jag kan göra?? Personen hade tillgång till min epost och hade gömt återställningslänkarna så jag inte skulle se dem. På nåt sätt fick jg återställt min mail och nu har jag lagt 2-vägs identifiering.

Hjälpcentret vid Facebook och Instagram är helt värdelöst fastän jag testat alla olika förslag till att få tillbaka mina konton. Ett steg som jag inte testat är att skicka in bild på mitt körkort (vilket är ett förslag), men vet inte om jag vågar det.

Jag får skylla mig själv då jag inte uppdaterat mina lösenord på evigheter, men trodde liksom inte att det skulle hända just mig!
Nu har jag ändrat lösenord överallt, men känns ändå jättehemskt och obehagligt! Någon annan som varit med om detta? Finns det någon chans att få tillbaka dem?

Min facebook är tydligen blockad eller inaktiverad så ingen ser ens min profil. På instagram har min profilbild ändrats och många bilder på andra personer har lagts till.