Kalender i mobilen
Jag har en Samsung Galaxy S9+.
I den finns en kalender.
När jag lägger in en antecknkng ska det komma upp ett meddelande på startsidan. Det gör det inte.
Någon inställning saknas alltså men vad ?
Någon som vet ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös
- Redigerat 2024-08-31 12:57 av beem
Är det alltså påminnelser för händelser som du pratar om? Jag har fått strula lite med inställningarna där själv. Min är nog Kalender som Google har, vilken jag tycker är bra.
Man får lägga till när man vill ha påminnelsen för olika typer, såsom att de som är märkta som heldagar börjar avisera ex. från 00 på den dagen, hur länge den ska stanna, om den ska vara tillgänglig när mobilen är i stör ej-läge osv. Lite struligt i början, men sen funkar det bra!
Glömde att nämna: Om man lägger till en heldagshändelse efter klockan 00 så skippas aviseringen, så man behöver lägga till en senare tid med en sluttid, ex. 00:05-23:30.
- Redigerat 2024-10-01 23:45 av Krullibull
#1: Ja det är så jag menar. Ska kolla detta med heldag. Kan vara det som blev fel av mig.
#2 Hoppas att det funkar! Det brukade vara mycket mindre pilligt förut, men när man väl får ordning på det så funkar det prima :)
Jag testade att lägga in ett meddelande kl 13.00 och slut 14.00. Meddelandet poppade inte upp på skärmen. Får söka vidare.
#4 Det kan handla om själva telefonens inställningar och vilka aviseringar som tillåts i appen. Gör en påminnelse istället för en uppgift om du inte har det.
Se över "behörigheter" och "alarm och påminnelser", samt "aviseringar" i telefonens inställningar om appen, vilket du bör hitta om du tar upp hela listan med appar via inställningarna (appar -> visa alla X appar). Du bör alternativt kunna hålla in appsymbolen i listan som kommer när du sveper uppåt och välja "i" som står för information. Det är lite gömt i högra hörnet ovanför listan med valen.
I själva appens inställningar bör du kunna ställa in hur aviseringarna ska funka. I min kalenderapp finns det ett stycke om aviseringar med en symbol som är en klocka. Där väljer man när i förhållande till händelsen det ska avisera. Jag har det inställt på "när eventet startar" och minns att olika gäller för om det är markerat som heldag eller inte, så man får välja en default som passar en själv.
Nuuu 🙂 Det finns en knapp som heter Reminder som man också måste skriva i. Nu är jag lycklig.
Åh, jag klickade publicera ALLDELES precis, men det var ju bra! Det är avgörande för mig att ha en kalenderapp, så jag förstår att du är glad! :D
Nu poppar det inte upp ett meddelande då jag lagt in något i kalendern. Jag måste aktivt kolla i kalendern om det är något inlagt.
Någon idé varför ?
Plötsligt fungerar det.
Har varit utan popup hela veckan men plötsligt fungerar det. Märkligt 🤔
Det låter konstigt! Om du har automatiska uppdateringar av appar på kanske det var något som gick snett som sedan blev fixat?
#10: Kan vara så.