Mobiltelefoner iFokus

Mobiltelefoner

Läst 89 ggr
Sindri
2025-05-07 12:46
0

Köpa begagnad mobil?

Är det någon här som köpt en begagnad mobil som är renoverad och kan rekommendera en pålitlig sajt för det? Får man några garantier?
Jag är intresserad av en Samsung Flip6.

Pyttelite
2025-05-07 13:16
1

Jag kan rekommendera https://www.refurbed.se

Minns inte hur lång garantitiden var men jag kände mig nöjd med det som var - ser nu att den är 12 månader.

Snabb hantering och bra produkter - en iPad och en iPhone inhandlat på separata beställningar.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

refurbished smartphones, surfplattor med mer från märken som Apple. Allt med minst 12 månaders garanti. Mer hållbart och upp till 40% billigare jämfört med att köpa nytt.
  • Redigerat 2025-05-07 13:26 av Pyttelite
Carmarino
2025-05-07 15:56
0

#1: Såg att de har en del Flip6. Verkar vara hyfsat pris också.

https://www.refurbed.se/search/?query=Samsung+Flip6

Tydligen är de inte så billiga på alla modeller. Såg att de tar mer för en Samsung A55 än vad jag gav för en helt ny. Den enda som är billigare är den gula och där är skillnaden bara ca 150 kronor. Så kolla upp priserna innan du bestämmer dig.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Begagnade produkter ➔ helt förnyade ✔ precis som nya med minst 12 månaders garanti ✔ 30 dagars provperiod ✔
Pyttelite
2025-05-07 16:28
0

#2: Priset är beroende av skick, färg, internminne osv så det räcker inte att bara kolla på modelldata.

Carmarino
2025-05-07 16:31
1

#3: Internminne är samma och skicket bör ju vara bättre på en helt ny mobil än en begagnad. Samtliga färger kostade samma där jag köpte min mobil, och som jag skrev så var den gula den enda färgen som var billigare är originalmobilerna. Så jag kollade de uppgifterna.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
2025-05-07 16:57
1

Jag tittade just på dem. Nu gäller det bara att övertala maken att överta min först…….

Pyttelite
2025-05-07 17:24
0

#4: Jag menar generellt inte mot vad du köpt.

Carmarino
2025-05-07 17:26
0

#6: OK. Menade bara att man bör kolla upp priset på nya mobiler innan man köper. Vissa kan ha gått ner i pris en hel del, så det är inte säkert att de begagnade är billigare.

Pyttelite
2025-05-07 17:36
0

#7: Absolut och prisbilden påverkas oxå om det kommit ut ngn senare modell.

Ibland blir det högre priser i mellantiden eftersom det finns lockpriser vid introduktion osv.