Mobiltelefoner iFokus

Mobiltelefoner

Etikettövrigt
Läst 84 ggr
beem
2025-05-30 13:10
0

Fet stil i Android

Hur skriver man med fet stil I Android ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Carmarino
2025-05-30 13:39
0

Det beror på vilken app du vill skriva i. Inte alla har stöd för fetstil. Fick det här svaret från AI när jag googlade:

AI-översikt

För att skriva fet stil i Android kan du antingen använda formateringsfunktioner i applikationer som Gmail eller andra applikationer som tillåter det. Du kan också ändra standardinställningar för textstilen så att texten automatiskt är fet.

Formatera text i applikationer:

Gmail:
I Gmail kan du dubbelklicka på texten du vill formatera och sedan välja "Fet" från formateringsalternativen.

Andra applikationer:
Många applikationer, som Google Docs och Keep, har liknande formateringsfunktioner.

WhatsApp:
I WhatsApp kan du använda asterisk för att göra texten fet. Skriv in "texten".

Ändra standardinställningar:

Tillgänglighet:

Om du vill att all text ska vara fet, kan du ändra inställningarna för text och
visning i appen Inställningar. Välj "Tillgänglighet" och sedan "Skärmstorlek och text".

Fetstil:
Aktivera alternativet "Fetstil" för att göra texten fet.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

beem
2025-05-30 13:49
0

Jag vill tex betona något ord då jag skriver i tex FB .

• Redigerat 2025-05-30 13:49 av beem
beem
2025-05-30 13:50
0

#1: De förslagen har jag kollat.

Carmarino
2025-05-30 13:53
0

Har inte själv FB så jag vet inte om det går att göra fetstil där. Såvitt jag vet går det i alla fall inte på Instagram. Åtminstone har jag inte hittat någon inställning för fetstil där.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

beem
2025-05-30 13:58
0

#4: Det verkar som det är så.
Läste också att man kan sätta asterisk * kring ett ord men det fungerar inte heller.

Carmarino
2025-05-30 13:59
0

#5: Nej, det är inte överallt det fungerar. Här på iFokus är det två asterisker före och efter som gör att det blir fetstil. Kanske det funkar på andra ställen också?

beem
2025-05-30 18:34
1

#6: Jag ska testa med 2 asterisker och hoppas det fungerar. Vissa skriver stora bokstäver när de vill betona något men det ser inte bra ut. Varför skriker de tänker jag 🙂

• Redigerat 2025-05-30 18:35 av beem
Carmarino
2025-05-30 19:21
0

#7: Du får berätta om det funkar eller inte. 😊

beem
2025-05-30 19:41
1

#8: Det ska jag göra

Carmarino
2025-05-30 19:59
0

#9: 👍

johan
2025-08-16 16:48
0

Det många gör på ställen som inte stöder formattering, är att använda tecken som ser ut som fet, men det kommer inte vara samma bokstav. Det är en fet symbol som liknar din bokstav.

Det är generellt inget problem för seende personer, men kan förstöra för skärmläsare och dom behöver hjälpmedel. Det blir heller inte sökbart på samma sätt, eftersom bokstäverna man söker efter, inte är det som finns i inläggen.

Mest testa t ex detta verktyg:

https://typegrow.com/tools/linkedin-text-formatter

Mvh // Johan

Easily format the text of your LinkedIn post with bold, italic, underlined, or other text styles. Online, free, and no registration required.