Mobil ska införsaffas
Hej, mamma min vill/behöver köpa en ny mobil. Hon har nu en Samsung Galaxy A21s som hon haft ett tag men den börjar leva sitt eget liv.
Någon som sitter på bra budget mobiler som får kosta upp till 2500kr Hon vill ha Android. Skulle gärna vilja ha en Samsung, Sony eller så från ett känt märke.
Minnet behöver inte vara stort eller så, hon har 32gb på den hon har o kanske har 10-13gb som hon använder
( Ellrose Hamsteruppfödning)
Det går att köpa begagnade mobiler från seriösa företag. Mina yngsta har köpt sina hos ett sånt. Det finns de som byter mobil så fort det kommer en ny modell
Kola begagnat, eller i Samsung A-serien. Maken har en Samsung A-25 5G och den betalade vi 2500 för ny. Detta är snart ett år sedan, så den lär vara billigare nu.
Jag satt o läste på lite om mobiler o mamma valde en Samsung A16 LTE hon behöver inte någon värsting mobil. Hon har idag fått över alla från den gamla till den nya med hjälp av systern min
( Ellrose Hamsteruppfödning)
Blev din mamma nöjd med den Samsung A16 du köpte? Är det en 4G VoLTE telefon eller stödjer den 5G? Nackdelen med 5G är att 5G drar mer batteri och tömmer följaktligen batteriet snabbare.
Köpte en Xiaomi Redmi Note 13 5G 128GB/6GB häromdagen. Hade planerat att köpa den ifrån Proshop.se för 1690 kronor. Men naturligtvis var jag för sent ute så jag köpte den från CDON.se för 1990 kronor. Den lär väl dyka upp inom några dagar förhoppningsvis. Ska ge bort den till en granne (äldre man) som dessutom har bett mig att radera all mjukvara (appar) i mobilen så bara telefonmöjligheten att ta emot och ringa telefonsamtal och SMS är kvar samt mobilt BankID/Swish är installerat och att kamera och videokameran är aktiverad. Allt annat vill han att jag raderar. Bara det lär väl bli ett hästjobb. Kinesiska mobiler brukar ju vara överösta med massa skitappar.
Jag behöver väl knappast tillägga att jag verkligen AVSKYR SMARTPHONES… är datoranvändare.
Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top
#4: Jag är också datoranvändare, jag har vissa appar inlagde utöver bankappar och andra viktiga, men jag använder i stort sett alltid datorn om jag skall göra någonting på sociala medier eller forum och liknande.
Däremot så köpte jag en värstingmobil nu när jag bytte i Augusti. Jag köpte Samsung Galaxy S25 Ultra. Men det är endast för kameran, jag tar en hel del bilder och då är mobilen smidigare att ta med sig på alla promenader än Systemkameran (som jag också har) .