Ändra bildstorlek
Är det möjligt att ändra i mobilen så jag får foton i mindre storlek - en permanent inställning ?
Som det nu är måste jag gå in och ändra för varje foto i ett program
Jag har försökt hitta en inställning men hittar bara olika inställningar med höga pixlar. Önskan är att ställa in på 500 pxl x
Samsung Galaxy S9+
Sorg är kärlek som blivit hemlös
- Redigerat 2024-11-09 14:59 av beem
Du kan ändra upplösning och kvalitet på bilder under kamerans inställningar men jag tror att du måste redigera respektive bild för sig för att du ska gå fram det du önskar.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#1: Ja det verkar så men jag hoppades på en varaktig lösning. Blir så trött på att ändra flrstoringsglas varje foto om jag fotar mycket
#2: Varför måste du ändra på storleken?
#3: På olika ställen där jag lägger ut foto accepteras inte stora bilder
Kan inte hitta någon inställning för detta på min Galaxy A52. Tror inte det går att ändra.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#5: Jag tror det är så men hoppades på att jag hade fel 🙂
I datorn hade jag ett program där man kunde ändra många foto med bara ett klick eller två
- Redigerat 2024-11-09 15:54 av beem
#6: Det finns säkert någon app som kan fixa det också, men det går nog inte att ställa in att kameran ska göra det. Den inställningen finns på min digitala kamera, men inte på mobilen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Det går väl att ändra Storlien i Gallery-mappen.
#8: Ja, men bara en åt gången, och det går inte att ställa in i kamera-appen att man vill ha en mindre storlek som standard.
#9: Nej jag vet se mina tidigare svar - men ofta när man lägger upp fixar man ju ändå ngn redigering så det är väl bättre att alltid få så bra kvalitet som möjligt i grunden?
- Redigerat 2024-11-09 16:16 av Pyttelite
#10: Visst, men det är inte det frågan i #0: gäller.
#8: Jo det går men bara en bild i taget
#11: Ja men jag har ju redan svarat på grundfrågan och motiverar till varför funktionen förmodligen inte finns. Läs gärna hela tråden.
Nu äger jag inte ens en sk "smartphone" utan jag fotar enbart med min supergamla kompaktkamera - en Nikon Coolpix P7100 och i den går det självklart att ställa in storleken på bilden (bredd x höjd) och den storleken jag ställer in gäller självklart ända tills jag ändrar dessa uppgifter. Dvs - jag behöver INTE ändra dessa uppgifter för varje bild!
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
#14: Det går göra även i mobilen men är väldigt stora bilder.
Jag önskar en inställning där jag kan ha valfri inställning av storlek men det finns inte. Tex vill jag ha 400 x 300 pxl ibland men måste då gå till ett program för att ändra
- Redigerat 2024-11-23 11:57 av beem
#15: Helt valfri storlek tror jag inte ens det går i min Nikon kompakt. Till att börja med blir ju alltid bilden storleken 3:4 storlek. Dvs typ 3000 x 4000 pixlar. Den går ju aldrig att ändra på någon kamera eftersom det är 3:4 storleken på fotopapper. Sedan är ju frågan om man vill ha BAMSEBILDER typ på 9000 x 12000 pixlar eller pyttesmå bilder på 300 x 400 pixlar. Så själva 3:4 formatet styrs ju enbart efter hur stort fotopappren är.
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
- Redigerat 2024-11-23 12:07 av Öland 4ever (oland4ever.com)
#16: Ok då förstår jag. Tänkte inte på detta med fotopapper.
#17: Nu har ju min Nikon kompakt några år på nacken. Men hur de gör för att skapa ex "wallpapers" dvd bilder som används som skrivbordsbilder vet jag inte. Dessa bilder är ju exakt lika stora som standardupplösning på en datorskärm dvs 1920 x 1080 pixlar. Möjligtvis att bilden efterbearbetas i datorn för att just passa en datorskärm. Möjligtvis att dagens moderna digitalkameror fixar att ta "bredbandsbilder" rakt av. Jag vet faktiskt inte.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu