Applikationer/appar

Bra bild-redigerings-app?

2018-03-21 11:27 #0 av: Cessy

I OnePlus3T så har ju den ett inbyggt redigeringsprogram som jag älskar. Samsung S9+ har ju de där fånerierna där man väljer färgtoner o det fanns väl i o för sig i OP3T också, men det jag använder  är Exponering, Kontrast, Mättnad, Färgtemperatur, Höjpunkt o Skuggor.  o sedan att jag beskär bilden. Finns det en bra app man kan ladda ner som har den typen av redigering?

För det går snabbt o enkelt att hyfsa till bilden med den utan att lägga på en massa "krafs" som stickers o diverse filter.  Sådant kan väl i o för sig ge roliga effekter, men det jag är ute efter är helt enkelt en mer basredigering. Någon som vet en redigeringsapp för foton  som har de här möjligheterna?

Värd på Smyckestillverkning!

Anmäl
2018-03-21 11:54 #1 av: kissidor

jag har ingen personlig aning om sånt där cessy, men det jag snappat upp när jag läst om vad andra som är intresserade av och kunniga inom foto rekommenderar så är det snapseed som oftast kommer upp

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2018-03-21 11:55 #2 av: Cessy

Glöm det - för nu när jag höll på o fifflade runt o försöker lära mig hur kameran funkar, så hittade jag dessa funktionerna i något som kallades PRO. Så förvisso tar jag gärna mot tips på bra bildredigeringsappar, för det kan alltid vara kul att kolla på, men basfunktionen fanns  - bara att jag skulle hitta den.Förlägen

Anmäl
2018-03-21 11:57 #3 av: Cessy

Aha - såg inte ditt inlägg kissidor för jag hade inte uppdaterat sidan. Jo Snapseed har jag nog på OP3T men har nog aldrig använt denSkäms

Anmäl
2018-03-21 12:08 #4 av: Cessy

Nu när jag börjat traska runt i den inbyggda redigeringen så har S9+ allt jag kan begära o betydligt mer avancerat än OP3T o genast känns det som det här kommer nog bli riktigt bra trots alltSkrattar, så jag frågade alldeles för snabbt.Förlägen Blir superglad över det jag hittade nu o utgår från att så småningom kommer jag lära mig hitta bättre, men så här startmässigt känner jag mig allt lite förälskad i den när jag upptäckte allt jag faktiskt kan göra med den.Kär

Anmäl
2018-03-21 12:12 #5 av: Cessy

En första snabbtagen bild o ja S9+ lovar verkligen gott!

Anmäl
2018-03-21 12:20 #6 av: Cessy

Shit vad jag krånglade innan jag fick dit bilden😚 Nåja jag lär väl mig så småningom.😉

Anmäl
2018-03-21 12:48 #7 av: Cessy

Jag fortsätter off topic, men här är samma bild som i #5 men tagen med OnePlus 3T

Anmäl
2018-03-21 12:52 #8 av: Cessy

Här ytterligare en jämförelse o denna är tagen med S9+

Anmäl
2018-03-21 12:54 #9 av: Cessy

O samma bild med OP 3T

Anmäl
2018-03-21 13:01 #10 av: Cessy

Vet inte om ni ser det men det är en helt annan klarhet o detaljrikedom i S9+ bilder o alltså mycket mer brus o svårare att se färger o framförallt detaljer  i OP3T. Ja det här kommer nog bli riktigt bra när jag väl lärt mig bättre komma överrens med kameran i S9+ Så glad att jag köpte den trots att den kostade en smärre förmögenhet. Äntligen en mobil som tar riktigt bra bilder.Kär

Anmäl
2018-03-21 19:10 #11 av: kissidor

ja oj cessy, och amaryllisen var ju en kanonbild för att bara vara ett snabbt sikta och tryck Tummen upp!

Anmäl
2018-03-21 19:49 #12 av: Cessy

Ja när man klickar upp dem ser man ju verkligen skillnaderna också i brus o detaljrikedomen. Jag är supernöjd med hur kameran verkar vara i S9+ o det känns som välspenderade pengar trots allt OskyldigSkrattar

Anmäl
2018-03-22 15:42 #13 av: kissidor

härligt att höra att du känner så cessy Skrattar! det här med mobilkameror är ju delvis objektivt såklart, men även delvis subjektivt.  i grunden måste ju hårdvara och mjukvara ha en viss kvalitet för att det ska räknas som en bra kamera, men sen efterbehandlas ju alla bilder automatiskt av telefonen och där har ju olika tillverkare olika filosofier. 

själv har jag alltid varit svag för samsungkamerornas bilder med sin förmåga att ibland se lite bättre ut än verkligheten Skrattar.  men om vi ska tala om enbart den objektiva biten så är det bara så skönt att slippa rena skitbilder med massvis med oskärpa och artefakter och allt sånt Pustar. och för en sån som mig räcker det att veta att i princip bara jag siktar och trycker så blir det iaf helt ok Cool, men du kommer naturligtvis att utforska proläget och kunna åstadkomma mycket mer än så Glad

Anmäl
2018-03-22 17:53 #14 av: Cessy

Inte till vardags-  då ska det vara titta o tryck o så minimalt rätta till fel färgbalans o sådant som går fort o enkelt o den mesta fotograferingen är ju "titta o tryck"- fotografering o då är det ju bra om kameran klarar det också Skämtar Vill jag jobba lite mer avancerat plockar jag nog fram den vanliga kameran, men trevligt att man kan jobba lite även med denna även om det givetvis kommer ta lite tid att lära känna den, men den lovar gott i alla fall.Skrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.