Hårdvara

Tips på mobiltelefon?

2018-09-15 18:48 #0 av: Lonaa

Jag måste skaffa en ny mobil men är helt lost.
Den behöver absolut inte vara "senaste nytt" osv utan det viktiga är att den inte kostar jättemycket.
Gärna en som är hyfsat tålig vad gäller väta och kyla.
Ska användas för vanliga samtal, lite småsurfande (kolla mail, Facebook, snabbläsa på olika forum) och som kamera men korten behöver inte ha så hög kvalité.
Helst utan låsning/abonnemang.
Tips???

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2018-09-15 19:54 #1 av: Sindri

Jag har sedan länge bara köpt Sony Xperia,  men det beror mest på att jag vill ha en så liten telefon som möjligt, och de är de enda som gör kompaktversioner.
Annars läser man ju mycket om att "uppstickaren" Huawei tillhör de bästa idag.

Anmäl
2018-09-16 09:50 #2 av: kissidor

Lonaa jag skulle kunna ge dig minst hundra tips som alla skulle stämma in på det du hittills skrivit Skrattar. men det blir lättare för både dig och mig om vi kan ringa in det litegrann så jag skulle vilja ha lite mer info från dig Glad:

1. "inte kostar jättemycket" betyder väldigt olika saker för olika personer, vilket maxpris har du tänkt dig?
  2. vad har du för telefon nu och vad har du tyckt bra resp mindre bra om med den?
  3. ungefär vilken storlek vill du helst ha? ta nån telefon du känner till och jämför med den. säg gärna också hur stor den MAX får vara, eftersom små telefoner är svårare att hitta än stora

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2018-09-16 20:46 #3 av: Lonaa

Tack för era svar!

Det låg dock en telefon och väntade på mig hos mamma, det är bra att fylla år! Det bidde en Sony Xperia XA2, vi ska nog komma överens - jag har haft Xperia tidigare och varit väldigt nöjd.

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2018-09-16 21:43 #4 av: kissidor

Men vad roligt att det löste sig så bra, grattis Skrattar

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.